tisdag 16 december 2008

Snälla tomten, lite ork tack!

Fick en bra idé idag. Jag var in och läste på en blogg skriven av en vän i Gävle (söt och snygg, se min blogglista till höger). Hon skrev att efter en hektisk höst önskade hon sig lite ork av tomten, vilken bra grej, att jag inte tänkt på det tidigare! Vi har inte just haft en hektisk höst, inte mer än vanligt, men orken är iaf slut nu. Eller snart. Vilken tur att man får ny ork efter nyår, precis som med semesterdagarna, eller är det inte så? Jag är inte den som brukar dela med mig av min risgrynsgröt men för tomtens skull kan jag faktiskt tänka mig att avstå, bara jag får lite extra ork!

Vi är iaf snart friska här. Även Micke hade ju halsfluss och har oxå fått Kåvepenin. Han har legat med 40 graders feber i natt men är bättre nu. Jag och ungarna mår oxå bra nu, lite ont i halsen och lite trötta är vi nog men medicinen tog snabbt! Bra!
Det har blivit mycket tv-tittande dom här dagarna när vi varit sjuka...


Felix var helt slut av febern och får här lite kärlek av pappa.
Han älskar att köra med Brio-tågen men blir vansinnig när dom spårar ur. Ligger det något i vägen tecknar han akta!

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vad skönt att ni börjar friskna till,vet inte hur jag ska ge dig ork men hoppas tomten fixar det:-)

Söt Felix med briotåg:-)

Kram!

ylvisen sa...

Bara anblicken av dina kommentarer ger mig energi ;o)

Ulla sa...

Det var en mycket bra sak att önska sig. Jag tycker att många verkar ha slut på orken så här i slutet av året. Vad skönt att ni börjar bli friska.

E Hayman sa...

Du det var en sak som jag också skulle önska mig. Mkt bra!!

Kramar

stina sa...

jisses va söt felix är..Känner ju inte dej men om jag kunnde så skulle ja ge dej ork,här försöker vi ta en dag i taget inte så lätt me en tonårsdotter som inte mår bra men ja har lite ork kvar så ja kan dela me dej ja skickar den me tomten
kram