onsdag 17 december 2008

Taskiga polare man har va?

Idag fick jag inte vara med på vår annars obligatoriska moffardag! Vi är ju tre föräldralediga mammor som träffas en gång i veckan och äter soppa och efterrätt. Jag fick klara mig utan det extra kaloriintaget så här inför jul. De ville inte ha halsfluss till, konstigt! Å sen när jag frågade Sara på MSN vad dom ätit så svarade hon inte, det var säkert nå äckligt och grädden var säkert sur, eller är det jag som är sur? Eller så var det dålig uppkoppling...

Idag behövde vi lite luft efter att ha varit inne i flera dagar. Jag och Jesper åkte till min syster med grejer, Återbruket med skräp och sen åkte vi till Majas leksaker. Det är en äldre kvinna som köper eller tar tillvara på gamla leksaker, rustar upp dom om dom är trasiga och säljer dom igen. Vissa saker behöver inte rustas utan är hur fina som helst. Hon har en lokal i källaren i ett hyreshus och jag lovar, det är proppfullt! Man kan gå där nästan en timme om man bara har tid och lust. Det är spel och pussel från golv till tak, hon säljer pysselmaterial, fisherprice-grejer, DVD-skivor, gubbar, dockvagnar ja allt du kan tänka dig. Mycket skit finns det oxå, mest av sånt man inte behöver, men man kan göra fynd!
Vi hittade två Sune-DVD-filmer, en fisherprice brandstation, en fisherprice båt, sex dinosaurier, en knoppbräda (eller vad det heter), en turtleshelikopter, en stor röd bil där Babblarna får plats att få åka med, lite låtsasmat och två små korgar, rött och svart papper, filt och penslar. Allt kostade 200 kr och det var ju helt ok!
Här ser ni va mycket vi fick!
Den här bilen kommer Felix gilla, den kostade 20 kr
Han gillade att sätta dit pluttarna men så fort jag tappade fokus så blev det tok och han vände brädan upp och ner...

Imorgon ska Jesper till skolan och Felix till dagis igen. Det börjar bli rätt jobbigt hemma nu, väldigt lättirriterat. Alla är uttråkade. De minsta barnen vill ut men vi är ena riktiga latmaskar. Jesper är glad att han slipper gå ut. Imorgon ska jag till jobbet och äta jullunch och få julklapp, det är kul!
Back to varda´n!

7 kommentarer:

Sara sa...

hahahaha tror du har varit inne lite för länge o varit sjuk o haft sjuka barn o blivit lite bitter ;-)

E bjöd på Gulaschsoppa och Bryle(hur det nu stavas)pudding med grädde :-)

Kul o träffa arbetskamrater o få äta lite god julmat, moffa på bara.

Har oxå varit på Majas idag o inhandlat ett hus en stor brandbil för 70kr..

Kram kram

ylvisen sa...

Hur kunde jag veta att just du skulle svara ;o)

Ja jag längtar faktiskt ut lite grann, ska ner på stan imorgon en sväng efter jag varit på jobbet. Innan ska jag träna och åka till hab. Varför ta det lugnt?

KRAM

Marika sa...

Babblarna ser ut att trivas i sin nya bil!

Skolgatan sa...

Vilka fina grejer!

Stackars dig som har sånna vänner,fick du svälta idag då??

Kram

ylvisen sa...

Ja jag faller snart ur, stackars mig... :o(

Linns mamma sa...

En sån knopplatta har Linn och tränar färgerna på. Ass har märkt ut olika fält med "spritpenna". Hon ska sätta rätt färg på resp färgat fält. Funkar jättebra.

ylvisen sa...

Smart, jag tänkte faktiskt typ så, att man måste kunna märka upp det på nått vis! BRA!