tisdag 27 oktober 2009

Datajournal och vibrationsträning

Idag har vi börjat med datajournal på min klinik. Har inte blivit mycket gjort på jobbet idag förutom att springa runt och hjälpa annan personal och kontrollera att manualer till systemet stämmer. Dagen gick dock relativt fort och det verkar helt ok även om det mesta för oss läkarsekreterare är till det sämre tyvärr... MEN med tiden blir det nog bättre även för oss men det känns som det är rätt långt fram i tiden då systemet delvis inte alls är anpassat för oss.

Har varit tränat vibrationsträning idag oxå, det var länge sedan... Tror inte jag varit där på två månader beroende på en massa men nu känns det skönt att ha kommit igång igen. Sprang i söndags, gick en timme med Sofia igår, vibb idag. Hoppas mitt nya koncept att äta som en vanlig Svensson och träna mycket ska hjälpa att byxorna sitter bättre! Vi gör väl ett försök, någon som är med?

2 kommentarer:

Barbro H sa...

Vi har bytt datasystem idag till ett som heter VAS.
Detta införs i Halland och innebär landstingsgemensam journal. Man ser t.e.x vilka mediciner en person fått utskrivet från annan klinik.Det har varit mycket jobb med utbildning och förberedelser men nu är vi igång och det verkar gå bra.
Träna vet jag knappt vad det är längre fast jag har varit på spinning en gång i veckan men misssar det denna veckan.
Du är duktig med 3 små barn som hinner och tar dig tiden.

E Hayman sa...

Jag är med, såklart ;-)