tisdag 6 oktober 2009

Felix resurs M

Idag skryter jag lite om M, Felix resurs på dagis! Hon är verkligen toppen! Förra året delade hon och en annan tjej på honom, det fungerade oxå jättebra! Men nu när M har fått mer eget ansvar för Felix har hon växt otroligt mycket! Fina idéer, kreativ, alltid glad! Hon är ung med sprudlande energi, får knappt handla på systemet :) men vilket jobb hon gör och Felix älskar henne!
.
Hon har tillverkat ett jättefint veckoschema som de har på dagis och tittar på varje dag (se nedan) . Idag-boken är alltid ett nöje att titta i. Jobbarstunderna på dagis går oxå bra nu, hon är så duktig med Felix.

Jag har meddelat hennes chef om vilket bra jobb hon gör, hoppas hon får en fet löneökning nästa gång, det är hon värd! :)

8 kommentarer:

mamma moa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mamma moa sa...

Underbart många som påverkar är kanon för eran Felix.

Suzy71 sa...

Härligt!
Skönt att det fungerar så bra! Funderar ibland kring hur jag ska tänka kring min dotter. De har ju valt att ha färre antal barn i gruppen för att hon går där. Tror dock i framtiden att jag kommer önska att hon har en personlig resurs om jag märker att de inte "räcker till" så att hon verkligen får sitt. Samtidigt så vill man ju verkligen i så fall ha turen att få en så engagerad och härlig resurs som Felix verkar ha!
Kram

ylvisen sa...

Ja det är perfekt! Hon är guld värd!

Ja jag skulle nog gissa på att det bästa är att ha en som verkligen känner att hon/han har tid att verkligen lägga på Thuwa (stavade jag rätt nu). kram

Jenny H sa...

Vad inspirerande det känns att läsa om dina fina ord om Felix resurs! Jag gillar allt vad tips och ideér heter och det skulle vara en ära att få träffa denna kreativa människa! Vilket utbyte vi skulle kunna ha av varandras erfarenheter! Härligt att ni är så nöjda!
Har de även ett dagschema för Felix? Hur ser det i så fall ut?

Kramen!

Linda sa...

Härligt att det fungerar så bra med Felix resurs. Bra att du mailade chefen också.
Kram

ylvisen sa...

Jenny!

M håller på att göra ett dagsschema men jag tror inte hon är klar. Får återkomma. Jag vet iaf att hon har tagit kort en massa kort på honom i olika situationer och bottenfärgen på dagen är "dagens färg" + ordramar. Ska ge henne din mailadress igen så får vi se om hon vill höra av sig.

kram ylva

Marica sa...

Härligt att det finna sådana människor! Jenny är toppen på grabbarnas avd, hon jobbar ju med Ebba men man ser ju en del av det hon fixar o gör och lär alla barn vilket är guld värt!
Kram o trevlig helg!