lördag 24 oktober 2009

Familjeträff med FUB

Jag och Felix har varit till Waldorfskolan här i Västerås på en familjeträff anordad av FUB. Vi var sex familjer idag, det var trevligt. Det var en rolig lokal med klättermöjligheter så Felix trivdes fint! Skönt att bara vara där med honom, ge honom all tid, klättra MED honom och hjälpas åt. Fick reda på lite bra information om en TUFF-utbildning, återkommmer om det!

Efteråt gick vi upp till mina föräldrar som bor alldeles brevid. Felix gick dirket till frysen och tecknade glass och självklart fick han glass av mormor. Morfar satt oxå med vid bordet men gick därifrån vid ett tillfälle då Felix satt och tittade ut genom fönstret. När han vände på huvudet fanns inte morfar där och man såg hur han letade efter honom blicken. På ett skåp i köpet hängde morfars tröja på tork. Felix tittade på tröjan, pekade och tecknade morfar, hoppade ner från stolen och gick bort till tröjan och tittade bakom den :) Morfar fick slita sig från tv:n och komma sätta sig vid bordet igen för att Felix skulle kunna äta färdigt sin glass.


Ikväll provar jag ett recept jag snott av Jessica, verkar gott och det var enkelt att göra!

4 kycklingfiléer
Chilipeppar
Creme bonjour gräslök
2-3+2 dl grädde
soja

Krydda filéerna med chilipeppar, båda sidor och lägg i en form
Ringla över soja
Klicka över creme bonjour gräslök
Häll på 2-3 dl grädde

Låt stå i ugnen ca 25 min i 200 grader. Ta ut och häll på mer grädde och in i ugnen igen i ytterligare ca 25 min.

Till kyckligen äter man potatis och svartvinbärsgelé! Fast jag såg nu att jag köpt röd vinbärsgeé men det får gå det med! Kycklingen är nu i ugnen, halvvägs färdig!

Lösviktsgodis har jag oxå köpt några kilon, tänkte jag skulle bli träningsnarkoman på måndag så det är bäst att passa på nu!

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Skönt med en Feix-dag. Hoppas maten blev bra,jag fick salta extra men jag vet inte om jag tog för lite soja kanske,gott var det iallafall.

Trevlig lördag på er!

ylvisen sa...

Det var jättegott, godkänt av micke oxå, jag hade inte varit så snål med soja så jag behövde inte salta. Tack för tipset!

Suzy71 sa...

Låter smarrigt!
Hade sååå gärna följt med igår på familjeträffen men tyvärr var tjejerna inte tillräckligt krya för det. Hoppas det blir fler tillfällen!
Kram