lördag 24 oktober 2009

Fett cool kille!

Igår kväll var jag och Felix till ICA. Han fick köra sin lilla vagn själv och hjälpa mig med varor och allt vad det innebär att åka till affären. Det var några tonåringar före oss i kön som skulle köpa Red bull, men de kunde inte bevisa att de faktiskt var 15 år så jag tror inte de fick köpa (hörde inte slutet då jag skämde å deras vägnar). Va fan dricker man redbull för? Energikick?

Iaf, när vi skulle gå ut gick vi förbi tonåringarna som hade blockerat utgången, Felix tittade upp på den lilla blonda, vrålsminkade tjejen med öppen vinterjacka, klappade henne lite på jackan och gick vidare. De fnissade lite åt honom och en kille utbrast: Fett cool kill! Sån ska jag bli när jag blir liten.....


Fm blir lugn idag, tänkte ta mig ut på en löparrunda om det passar familjen. Hallonhäcken skulle behöva sig en omgång. Vädret ser inte ut att vara det bästa men det gör mig ingenting.

Jesper har sitt första poolspel i innebandy på em idag, det ska bli spännande! Barnen mormor och moster ska ta de två små och åka på Upp- och nergympan 13.30. Min syter har "Felix-tid" imorgon egentligen men vi har bytt till idag så hon åker med honom på gympan istället. Blir kul sen att höra hur det har gått! Mormor skulle åka med och ta hand om Jack.

Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Marica sa...

Hi Hi ja han verkar verkligen cool eran fina Felix!
Energidryk ja, det är ett problem här i lilla Hjo, de dricker de nog för att få en kick, en del ungdomar köper hur många som helst men nu är det som sagt 15årsgräns i många affärer!
Kram i regnet!

stina sa...

Han är fett cool eran lilla Felix,och bara av att titta på honom så blir man glad även om man har en deppig dag han utstrålar så mycket kärlek och värme..ha en bra dag
stina

ylvisen sa...

Tack snälla ni!

Barbro H sa...

Vilken tur att Felix har er som familj denna lilla coola kille.
I mitt jobb som barnmorska på MVC har jag det ofta jobbigt med info om fosterdiagnostik.
Jag säger att det är bara DS man ser vid fostervattenprov och att finns andra svårare saker barn kan drabbas av. Jag säger också att det flesta barn föds friska.

Skolgatan sa...

Fett cool och han är Ebbas:-)

Hade ingen aning om att man dricker energidryck och inte att det var 15 års gräns heller...

Kram!

ylvisen sa...

Barbro, jag tror du gör ett toppenjobb, du har ju bra erfarenhet i ämnet! Tack för att du läser!

kram