tisdag 1 mars 2011

Dag 11- Ett ställe jag varit på

Auswitch

När jag spelade handboll med Hallstahammar för 100 år sedan fick jag förmånen att åka till Polen. Jag var 18 år, vilken upplevelse det var! Vi besökte bl a Auswitch, kan inte riktigt idag förstå att jag faktiskt varit där! Usch vilket hemskt ställe, stackars människor!

Ingången till gaskammaren....


På andra sidan vägen fanns ett "förvarings-läger". Det fanns hur många sånna hus som på bilden nedan som helst. Samtidigt vistades 2 miljoner människor där. Hålen man ser är toaletter...


Nu blev det så tråkig stämning här så jag bjuder på en ung Ylvisen, endast 18 år, heja heja!


Jag har fotat på mina gamla kort jag tog när vi var där, därav kvalitén....

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Jenny H sa...

Oj! Vilken skillnad! Känner faktiskt inte igen dig!
Upplevelse att ha besökt auswitch! I trean på gymnasiet skrev jag specialarbete om A och man kan inte fatta!! Fruktansvärt!

Kram!

malin sa...

vi har nyss jobbat om andra världskriget och auschwitz (eller hur det nu stavas) så himla hemskt!!! coolt att ha varit där, skulle fan nästan inte ens våga!

Skolgatan sa...

Fy vilket ställe,hemskt att sånt kan hända!

Snyggt kort:)! Kul att se!

linnea sa...

säger som malin.
har oxs jobbat om de!
fy!