onsdag 23 mars 2011

Ögonkliniken

Idag fick Micke nöjet att åka till ögonkliniken med Felix på ett återbesök med glasögonen. Lycka till, tänkte jag! Döm av min förvåning när det faktiskt gick ganska bra! Kul! Det är alltså mig det är fel på eftersom det nästan aldrig går bra när jag är med! Skönt, ska aldrig mer följa med ha ha...

Igår var jag ner till optikern för att böja till skalmarna lite extra då glasögonen inte har suttit optimalt. Hon var lite motsträvig till en början men efter att jag talat om att Felix varken gillar nytt folk, butiker eller glasögonen gick hon med på att böja till dom utan att han var med... Jag ville att hon skulle böja lite mer på ett ställe men det vill hon inte göra får då kunde det klämma bakom öronen. Nu vet ju jag att Felix har litet huvud, har små öron, har kortare avstånd mellan ögat och örat men jag fick ge mig där.......iaf så länge som jag var i den butiken. In på nästa glasögonaffär:

- Hej, skulle du kunna börja till änden på den lite mer?
- Självklart!




Jag åkte hem och provade glasögonen på Felix som satt bra!

Idag hade vi en dust med Felix då han har fått för sig att han ska stå vid TV:n och äta smörgås. Han låg på golvet och skrek och var arg och gav sig inte. Till slut fick vi gå halva vägen var. Han fick sitta vid matsalsbordet och titta på TV:n som då blir alldeles för långt bort. Micke frågade om han ville ha glasögonen och Felix svarade ja! Sen hade dom han på sig en rekordlång tid, kanske 20 min!



-


Å ska det vara så att Felix accepterar att ha glasögonen på sig när han sitter vid matsalsbordet i vardagsrummet så får det väl vara så en period, rätt som det är glömmer han väl bort att han har dom på sig och går iväg med dom. Han upptäckte ju faktiskt idag att han såg bra när han hade dom på sig.

3 kommentarer:

Jenny H sa...

Åh vad fin han är i sina glasögon!! Hoppas han snart känner hur skönt det är att se bra!

KramKram!

linnea sa...

Jaha den klänningen:)
Det visste jag inte att vi skulle ses,men de kommer blir kul!
Söt felixen är.
Kram

Sara sa...

Va roligt med skalmarna, bara att gå till nästa :-)

Fin han är i glasögonen! Tror som du, snart kommer han glömma bort att han har dom..