torsdag 17 mars 2011

Vattkoppor?

Jag har väntat på att Felix ska få vattkoppor i flera år känns det som. Häromdagen började Malin på dagis flagga om att det kanske var dax! Sedan dess har prickar kommit och gått men inte blommat ut så där riktigt!

Igår hade Jack en prick i armhålan som såg väldigt misstänkt ut men som sen typ sprack och nu endast bara är som en rodnad, ingen skorpa. Var det kanske bara en molusk? Den var ganska stor. Skulle ju vara perfekt om de fick vattkoppor samtidigt ju!





Nu på fm har ingen av dom någon misstänk vattkoppa??? Var det bara några andra plitor eller kommer det snart blomma upp ordentligt? Det kändes och såg ut som om Felix hade feber igår kväll oxå men han är som vanligt nu. Kan man jobba imorgon tro, kan jag lämna på dagis? Måste googla om sjukdomsförloppet...

Jag har klipptid i eftermiddag, mormor kommer över en stund. Tack!

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vi vill ha vattkoppor! Jag skickar sockerbomben när jag läst klart den,har bara läst 40 sidor men den verkar bra. Jag brukar ge bort mina pocket för jag har ingen plats och denna fick jag med nån hälsotidning.
Hoppas du kan jobba imorrn,trök att vara hemma med sjuka barn men lyx att få gå till frissan sen,gärna bilder därifrån:). Kram!

Jenny H sa...

Vattkoppor kan ju passera rätt obemärkt i några fall... Med endast någon koppa... Sen får endel jätteproblem! Har man lite dåligt immunförsvar kan vattkoppor bli ett stort problem! Kan sätta sig i hela svalget och i munnen så man blir jättesjuk.. Därför är det inte ALLTID bra att få det som barn.. Men det vet man ju tyvärr inte förrän efteråt :/...
Hoppas Hur som helst att det går fort över om det är vattisar!
Håller med Jessica, bilder från frissan vill vi se! Eller snarare efterbilder på dig!

Kram!