lördag 14 januari 2012

Joggingtur

Tack vare att min kusindotter Malin och hennes kompis Emma kom kunde jag och Jessica sticka ut och jogga lite. Vi sprang korta Hubborundan, jag sprang sen liiiite extra runda kvarteret och fick ihop 6 km. Jessica var jätteduktig orkade ända till gropenbacken!


Innan vi stack ut hade jag bakat Hasselnötskakor som bara innehåller nötter, torkade aprikoser och äggvita. Helt ok till kaffet och ett nyttigt alternativ!

Man mixar en påse hasselnötter, 10 torkade aprikoser, 1,2-2 äggvitor. Rullar bollar och trycker ut med gaffel, gräddar i ugnen ca 20 min, ca 150 grader, eller var det längre tid på varmare grader?? Ni får prova er fram :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Linda sa...

Lät supermumsigt! Har du räknat ut hur många kalorier en kaka är?
Kram

ylvisen sa...

Yes, 70 k om man gör 20 st!

Skolgatan sa...

Tack för rundsläpningen,du skuttar ju som du inte gjort annat;). Goda kakor,dom ska bakas på Skolgatan!

Always want runnerlegs! sa...

Det receptet måste jag testa!! Härligt med träning, piggast i stan :)

Sara sa...

Ska bakas här oxå, har alla ingred hemma :-)