torsdag 19 januari 2012

Vägning

Minus 0,3, man får vara glad för det lilla. Minus 3,3 kg på de tre veckor jag skärpt kosten och tränat lite mer fokuserat, det är bra, känner mig nöjd! Egentligen är ju inte vikten det som spelar roll utan hur jag känner mig och jag känner mig rätt bra nu! Känner inte att jag måste tappa mer i vikt utan bara hålla detta. Som bekant tar det ju mycket längre tid för kroppen att "hänga med" än vad vågen visar. Jag har helt klart minskat på fika och godis och man mår ju så bra av det. Sen går det ju inte att hålla igen hur mycket som helst när man springer och rör sig på annat vis utan det handlar mer om att avstå massa onödigt socker!

Ah, ni fattar nog hur jag tänker! Förmodligen kommer inte vägningarna på fredagarna att bjuda på så mycket WOW i framtiden utan snarare YES, veckan har varit bra!

Bjuder på en bild på min löparkjol jag köpte för ett tag sedan. Den kommer från Asics och kommer nog bli bra att kuta i till sommaren. Bilden är tagen i höstas.
Löpning till jobbet även idag, 9 km. Vilken superduper start på dagen, å sen att det är fredag är ju toppen! Hoppas ni får en fin dag!

5 kommentarer:

Mattepatte sa...

Jag har en likadan!! Skön!!

Suzan sa...

ååhh.. vill också ha en löparkjol!

ylvisen sa...

Mattepatte! Va roligt! Säg till när vi ska test dom tillsammans!

Suz! Denna är utan innebyxa, vilket är att rekommendera..., har annan med byxa i men själva kjolen är flr stor...

Jenny H sa...

Häftigt! Måste svalka gött mellan bena i sommarhettan :)!

Trevlig helg och bra jobbat de senaste veckorna! Skönt att du nåt till målet där du känner dig nöjd! Allt känns ju så mkt bättre då!

Kramen!

Always want runnerlegs! sa...

Snyggt Ylva!! Bra jobbat, stolt över dig :). Här har det inte varit en bra vecka sockermässigt..usch vad svårt det är!! kram och trevlig helg :)