söndag 1 januari 2012

Värre än jag trodde :)

Gubben skulle egentligen vara :( men va tusen, nytt år nya möjligheter!

Invägningen då? Jo 5,5 kg + (!!) INTE över julen utan under en längre tid! Så idag är det skärpning och tillbaka i form! Jag har gjort detta tidigare, jag vet hur man gör, jag kan och det kommer gå bra! Ops, det lät kanske kaxigt men det finns liksom inget annat!

Har vägt och mätt, planerat och funderat och BESTÄMT mig! Rapportering kommer på fredagar!

Hej keso, hej då pepparkakor! Erkänner att jag nog ätit två av dessa burkar själv, fick en liten chock igår när jag hittade fyra (!!) tomma burkar i mitt "burkskåp".


Besöksstatistiken på bloggen pekar rakt upp, förhoppningsvis är det fler som blivit tjockisar under julen och behöver inspiration (:oD ??), eller så är man bara nyfiken på hur det kommer gå!

Som avslutning! Jag är medveten om att jag inte är tjock, inte BEHÖVER tappa 5 kg. Är oxå medveten om att muskler väger mer än fett (men har knappast gått upp i muskler under julen, dessutom styrketränar jag så lite att jag aldrig kommer gå upp i vikt pga ökad muskelstyrka). Sen handlar det inte om hur mycket jag väger utan mer känslan när jeansen sitter på och hur löpsteget känns (vikten blir ju förstås ändå det man tittar på just nu). Just nu har jag jeans som jag inte kan ha, löpsteget är tungt, röven springer en meter bakom liksom.

Jag har mitt mål med Göteborgsvarvet, och det kommer gå bra *håller tummarna *!

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Skolgatan sa...

Det fixar ju du,när du väl bestämt dig så finns det inget stopp:). Lycka till!

Kram

Skolgatan sa...

Haha vad pepparkakor:)

Suzan sa...

*håller tummarna*

Jenny H sa...

Du grejar det!!!

Unknown sa...

Bra och sund inställning Ylva.

//Tres

ylvisen sa...

Tack snälla ni för att ni tror på mig :)