måndag 2 januari 2012

Kronjuvelerna

Höll på att glömma varför denna blogg startades från första början! Det var ju pga vi fick får Felix med Downs syndrom. Berätta om vårt högst normal liv, hålla kontakten med andra familjer som också har ett barn med en extra charmkromosom! Meningen var också att våra anhöriga skulle hänga med i träningen och allt som händer kring Felix men där har det inte riktigt blivit som jag tänkt. Vi är dåliga på att "jobba" med Felix och förmedla allt vi ändå gör och våra anhöriga har inte tiden att sitta och läsa min blogg hela dagarna :) ja eller typ, nåt sånt!

Hur som helst så har bloggen mer och mer handlat om vardagen med Felix (och de andra ungarna) löpning och mat! Det känns rätt skönt! Allt som är jobbigt skjuter vi åt sidan just nu. Val av verksamhet för Felix till hösten, undrar om jag kan skjuta på det en dag till, JA men då gör vi det.....

Igår började Kronjuverna på TV. Jag tänkte först jag skulle sett filmen när den gick på bio men valde bort den när jag fick höra att det var lite av en gråtfilm. ORKAR inte :( Jag fick även höra att det var en väldigt fin film ändå. Killen i filmen är dessutom väldigt lik Felix säger dom som sett den. Tänkte dock att jag skulle se serien (eller vad det är) nu när den gick på TV men i sista stund blev det "Sommaren med Göran" istället. Min stora skräck är ju att Felix ska bli utanför, lurad och retad... :( Så känner nog alla föräldrar vare sig de har ett barn med funktionshinder eller inte.

Jag är väldigt glad att vi har Felix, han är en glädjekälla och en tillgång. Det är oxå mycket som är jobbigt men det är ju inte Felix som är jobbig utan samhället, alla fördommar, alla jobbiga regler, myndigheter, Försäkringskassan, försäkringsbolag, val hit och dit, orättvisor! Själva Felix är ju bara så himla mysig (och om det nu är någon storebror som läser detta så är du Jesper precis lika bra och mysig ;).

På bilden ovan är Felix 3 år och under 5 år.


Någon som sett filmen/serien (gårdagens program)?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Klart sevärd! Otroligt varm kärleksfull känsla i familjen med fina lillebror Jesus. Den var jobbig på andra sätt...

/Tres the mes

Skolgatan sa...

Jag köpte den till Martin i julklapp,visste inte ens att det var en downis med fast när vi började titta kom jag ihåg att du pratat om den. Men den var inte sorglig på det sättet man är "rädd" för. Å killen är så jäkla söt och jättelik Felix<3. Filmen var rätt knepig men sevärd.

Anna sa...

Jag såg avsnittet igår och tänkte faktiskt på Felix, de är rätt lika :) Han är superduktig den lille skådiskillen! Än så länge är den väl inte så gråtig, mest konstig men ändå bra på nåt vis. Sevärt tycker jag. Finns på SVT Play.

malin sa...

Jag såg avsnittet som gick igår. Den var lite speciell men ändå så verkade den jättebra på något sätt! Killen påminner faktiskt rätt mycket om felix hihi :)

Anonym sa...

Den såg jag förut...... Såååå fiiiin!!!
/sofia