lördag 3 januari 2009

Alltid är det något!

Vi har haft problem med internet men nu fungerar det äntligen! Vi har bytt internetleverantör eller nått men nu ska det vara ok! Skönt, man blir så van med datorn!

Idag har vi varit till barnens farmor och fikat. Hon bor i en liten två inne i stan, inte det bästa stället att komma till med tre barn men det går. Vi brukar annars träffa henne här men nu ville hon ha Mickes hjälp med en sak så vi åkte in. Ungarna hann nästan riva lägenheten innan vi kom ut därifrån!

Tv:n har kommit upp i TV-rummet i källaren men givetvis var det nått fel på den så den måste vi byta. Micke hade även fått med fel kabel plus att kontakten bakom var för tjock jämfört med väggfästet så Micke var tvungen att bygga på en skiva innan det gick att hänga upp TV:n.

Sen har det strulat med vår ytterdörr som inte gick att stänga, kanske var det bara kylan som ställde till det, för det fungerar nu igen, tack och lov!
De två små jökarna här hemma förstör för Jesper och han blir arg och skriker, de skrattar och kryper omkring och viftar med händerna i Jespers konstverk, ni kanske förstår att han blir arg!
Det tar en stund att få iordning detta efter att småbrorsorna har förstört!

Men vi är iaf friska nu och har mat för dagen och ett hus att bo i så man ska nog inte klaga så mycket! KRAM

7 kommentarer:

E Hayman sa...

Ja man kan väl säga fullt ös medvetslös efter allt framdragande av grejer som inte får vara ifred på golvet.
Inte ens smulorna struntar ju barnen i för det kan man ju stoppa i munnen precis som allt annat!! :-)
Kramar

ylvisen sa...

Alldeles riktigt! KRAM

Marika sa...

Halloj! Alltid är det nåt som krånglar!
Jag var tvungen att gå in och klicka lite på dina annonser, blir ju så nyfiken när jag inte får klicka på mina egna! (Hoppas du förstod vad jag menar, det är knappt så jag fattar själv vad jag skriver ibland!)
Ha en trevlig kväll!
M.

Carina - den gråa pippin sa...

Ebba sitter här och är mycket förstående när det gäller att Jesper blir sur efter att de där två småsyskonen har "hjälpt" till i hans lek. Hon har ju liksom två egna småsyskon som gärna vill "hjälpa till" med hennes saker i hennes rum - inte populärt. Så vad händer? Arga miner, retning, lite trots... eller ganska mycket om jag får säga det själv. Men jag antar att det är det som är livet - man ska lära sig om konflikthantering. Så det är bara att tänka positivt och dra djupa andetag - det blir bättre sen... Kram på dig.
Jag ska också gå in och kolla vad du har för reklam. Har försökt att få till det där själv - men har inte lyckats. Kram igen.

ylvisen sa...

Carina klok som alltid!

Kika på ni! ;0) KRAM

Carina - den gråa pippin sa...

Japp, jag vet att jag är klok... som vanligt. Sen att jag står och slår mitt eget huvud i väggen och säger till mina barn som retas och testar varandra till max, att jag bara försöker få i en spik i väggen - det är därför mamma skriker och gråter. Ja, jag är SÅ klok SÅ.

Nä. Det är lätt att säga saker och ting. Sen när verkligheten finns framför mig. Då är det bara dagsformen på mig själv som avgör hur bra jag hanterar konflikten.

Jag får inte till det där med reklamen. Vårat virusskydd är för "bra" tydligen. Man ska visst avaktivera något. Så jag får se om jag kommer att få till det där... i framtiden. Jag är glad att jag lyckats få till bloggen bara. Undrar hur man får till det där med att visa antal besökare totalt och idag... Vet du?

ylvisen sa...

Jag ska skicka ett mejl till dig! Skickar till sprayadressen!'

Ligger här och garvar åt ditt tokiga inlägg! Toka!