onsdag 21 januari 2009

Nätverksträff 1

Igår hade vi första Nätverksträffen av fem här hemma. Det var jätteroligt, tror alla var nöjda. Närvarande var mina föräldrar, Felix farfar, moster och faster och två tjejer från förskolan. Felix och Jack var hos grannarna och lekte med "tjejerna" som vi kallar dom. Jätteskönt att bara lämna över dom till grannen! Tack Annika för att de två små fick vara hos er! Å tack Margareta Hallner som hjälper oss!

Vi fick berätta lite om oss själva, vad vi var bra på och något fint om Felix. Sen pratade vi lite om fonemer, Maggan (hon som håller i nätverket) gav bra träningstips och visade fint material vi skulle få använda. Några fick speciella uppgifter och alla fick läxa till nästa gång som är i februari.

När Felix kom hem och fick syn på alla som var här blev han totalt överlycklig! Alla han älskar var här och han hamnde i fokus direkt. Jag önskar att jag hade filmat honom när han sprang in i vardagsrummet, händerna i vädret, skrek av lycka och fötterna trampade som om han stod på glödande kol. Min lilla buse lös av lycka! Han sprang direkt fram till förskole-Anette och gav henne sen stor kram och sen vidare till förskole-Malin och sen vidare varvet runt!
Vi fick tillverka fonemer av en jättebra lera som finns att köpa på Barnens hus.

5 kommentarer:

cpmamman sa...

Det är bara smickrande med läsare så varsågod! Fina ungar du har :)

Marika sa...

Vad bra med nätverksträff, vem håller i det, habiliteringen?

Marika.

Carina - den gråa pippin sa...

Hade gärna sett Felix...

Kul att du fått ihop så mycket folk i nätverket.

Skolgatan sa...

ÅÅ vad jag hade velat se Felix:-)

Kul att det känns bra med första träffen.

KRAM

Marika sa...

Hejsan!
Skulle vilja fråga en sak om adsense!
Kan du maila mig din mailadress?
marika.grandin@telia.com