söndag 18 januari 2009

Helt slut och proppmätt!

Sitter i soffan och kollar på bandy-VM. Matchen spelas i Västerås. Barnens farfar var här för ett tag sedan och ville ta med sig Jesper men han ville inte. Det är ju precis sånt som man uppskattar extra mycket, när någon erbjuder sig att ta med sig något av barnen och ge lite extra kvalitetstid, också vill han inte.... Så nu sitter han inne på sitt rum och leker med sina pokémonkort... Vi har nyss ätit tacorester med mycket ost, vitsås, oliver, grönsaker och mycket köttfärs! Satt som smäck!

Idag har jag fått mig en rejäl promenad! Jag gick hem till svärmor med syskonvagnen medans Micke och Jesper var på innebandyträning och sen gick jag hem igen, utan barn tack och lov! Sofia kom och mötte mig vid Mc Donalds (och nej vi gick inte in och åt). Det blev 6.13 km x 2! Härligt! Det hade kunnat bli riktigt tråkigt eftersom jag tappade ena framhjulet på vagnen (!) på ditvägen samtidigt som båda barnen vaknade! Lyckades iaf få dit det, egentligen av ren tur som tur var!
Fullastat vrålåk. Det var riktigt tungt!

Ja just det, farmor fyllde år idag så vi var där och firade henne! Hon är svårt MS-sjuk och sitter i rullstol, barnen tycker det är roligt att få åka med!

4 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vad skönt med promenad,jag har vart inomhus i 2 dagar och bara ätit skit!
Imorgon lämnar jag Lucas 10,då kanske jag och Ebba tar en långrunda. Sen går jag ju till o från jobbet varje dag,det är duktigt:-)

Vilken tur att du hade tur fick dit hjulet igen;-)

Pöss

Carina - den gråa pippin sa...

Jösses vad du är duktig på att promenera! Förstår att du med gott samvete känner dig nöjd av dagens motion.

Vaddå problem med vagnen! Du som tränar så bra hade väl kunnat stoppa hjulet i fickan och burit vagnen fram och tillbaka.

Tänker vidare på hur jag ska få in din bild hos mig... Om du tar bort mig helt att du följer mig och sen försöker på nytt (känner du inte igen den frasen från landstingsdata: Har du startat om datorn? Har du dragit ur kontakten?)

E Hayman sa...

Vilken härlig promenad, den hade jag gärna följt med på.
Vi ses imorgon, jag hämtar dig.
Kramis

ylvisen sa...

Ja du hade kunnat få köra vagnen! :o) Tänkte vi kunde gå Hubbo imorgon efter svullandet? Isf kör jag :o) så du har vagnen här? Hoppas du har det bra på jobbet!

Måste kika på nått bra recept nu!

KRAM