tisdag 27 januari 2009

Gör någon glad, ställ er på apoteket!

Idag har jag varit till fotografen med Jack. Det gick nästan löjligt enkelt, väldigt lättförtjänta pengar för den fotografen. Jack var på en sånt där toppenhumör, fick klättra på grejer och sitta i tunnor osv. Sen hade han ju nya kläder oxå, fast det kanske var jag som var mest glad över det, ha ha!

Skulle sen gå och träffa mamma och gå och äta lunch. Hon hade dock fått halsfluss över natten och skulle först gå och hämta ut medicin. Jag gick före till apoteket och tog kölappar så det skulle gå fort när hon väl kom dit. Jag stod där som någon glädjespridare, tog en kölapp och när jag märkte att mamma inte skulle hinna gav jag numret till någon som precis skulle ta en lapp, alla blev så glada! Gubbarna lyfte på hatten och damerna log snällt och pekade i vagnen och sa titta sån söt liten kille! En yngre kille blev nästan generad och en gubb började vifta med kepsen när han var klar med sitt ärende! Han hade säkert hela dagen på sig men blev så glad när han sparade någon minut!

Sen det bästa av allt var ändå att jag hittade en skinnjacka på Veromoda, en sån som jag har drägglat över en tid. Å även ett par Vagabond-stövlar som det var halva priset på. Shoppade alltså både jacka och stövlar för 1400 kr, det tyckte jag var riktigt bra. Stövlarna var inte så där jättehöga utan passade mina pygmeben perfekt! Fick intala mig att jag faktiskt var värd sakerna, för det var jag väl?

Ni får dock vända på huvudet för att se grejerna!

5 kommentarer:

Skolgatan sa...

Snygg jacka och snygga stövlar,jag längtar att se ett huvud med:-)

Kram

stina sa...

hehe tänk va lite som behövs för att nån gammling ska bli glad..snygga helt klart skulle du köpa de ibland behöver man pigga upp sej

Linda sa...

Väldigt snyggt! Vilket kap du gjorde.
Kram

ylvisen sa...

Tack, ja ja är så lycklig :o)

Marika sa...

Åh va kul ett få shoppa lite! Jätte snyggt, blir kul att få se det på! ;-)