lördag 10 januari 2009

Så frustrerande att se!

Felix är jätteduktig på mycket, men ibland vill det sig inte riktigt även om han tänker rätt. Om man ber honom hoppa så hoppar han men han lyfter inte. Om jag sjunger la la la och han ska härma mig så gör han rätt men det kommer inget ljud. Om vi härmas vid bordet och jag pickar lillfingrarna i bordet så tar han tummarna. Han vet vart mössan ska sitta men får inte dit den. Han vet hur han ska använda en gaffel men köttbullen fastnar inte. Han hyvlar ost men det blir ingen skiva.

Men...
När han ler så där charmigt så når iaf kärleken fram till mig och det räcker långt! Köttbullar och ostskivor får komma senare!

5 kommentarer:

Marika sa...

Han är ett riktigt litet charmtroll!

Skolgatan sa...

Vad fint du skriver som vanligt:-)

Carina - den gråa pippin sa...

Men du. Han gör ju rätt! Men på sitt sätt. Precis som i barnspråken när barn säger "lälling" åt välling, så är det ju helt rätt i barnens öron. Så fortsätt beröm er gulliga Felix och fortsätt visa hur man gör.

MIN Felix använder gaffeln jättebra. Han håller den i höger hand, sticker ner den i maten... sitter inte maten på gaffeln så tar han matbiten med vänster hand och stoppar in det i munnen - men han gjorde rätt med gaffeln ändå!

Klart att kärleken når förbi alla hudlager in i hjärtat!
Kram på dig

stina sa...

Du har så rätt vem bryr sej om köttbullar och ost när han är sååå himla go och utstrålar så mycket kärlek

Skolgatan sa...

Bra att du har gjort din plikt:-)
Såg du inte i inlägget,Ebba har fått en tand där nere:-O Jag var helt säker på att Du om nån skulle kommentera det! He,he!

Kram