onsdag 7 januari 2009

Nytt liv

Äntligen är man tillbaka i vardagen. Idag börjar Ylvisen sitt nya liv, igen. Jag brukar göra det ibland, ibland går det bra och ibland går det åt skogen redan på eftermiddagen. Nu känner jag mig iaf väldigt laddad för att börja bli lite piggare och kanske kanske kan de gamla jeansen passa igen om ett tag... Bort med kolhydraterna och fram med fettet!

I natt hade Felix lite krupphosta och hade lite svårt att andas, snorig hade han blivit oxå. Typiskt, han har precis ätit klart sin Kåvepeninkur så är det dax igen. Ska tilläggas att vi i det stora hela har varit pigga hela hösten. Sen försov vi oss imorse eftersom någon liten rackare hade ställt om min ringsignal till radio och det vaknar jag absolut inte av när man har varit julledig och sedan varit vaken på natten. Som tur var hade jag förberett allt inför dagis och skola så vi hann ändå. Funderade om jag skulle haft honom hemma men bedömde att han inte var så snorig och han verkade pigg trots att jag fick väcka honom. Förskolan ringde sen iaf efter elva och sa att Felix var jättehängig och supersnorig och ville inte vara med på någonting så jag åkte och hämtade honom före maten. Typiskt, vi som ska till öronkliniken idag. Jag tänker åka dit med honom ändå, han har sovit och piggare nu och sen är det så jädrans svårt att få tid på det där stället. De ska kolla om vaxproppen är borta eller han måste sövas för att plocka bort den.

4 kommentarer:

Marika sa...

Jag brukar också börja mitt "NYA LIV" Titt som tätt, men tyvärr finns det alltid något som kommer i mellan rätt var det är! Goda kakor och bakelser och sånt! Men man får kämpa vidare...

ylvisen sa...

Alldels riktigt! Jag tycker bara man kommer in i det riktigt så går det bra men det var ju det oxå...

Linda sa...

Lycka till med nya livet. Jag har också börjat med mitt, vi får kanske peppa varandra?!

Kram kram

ylvisen sa...

Ja självklart Linda! KRAM