tisdag 8 september 2009

Ordkontroll

Dags igen att ta reda på vilka ord/tecken Felix förstår, kan teckna eller kan säga. Denna gång lägger vi fokus på mat och kläder. Vi och förskolan går igenom ett papper med en massa ord och kommer förhoppningsvis fram till vilka ord vi ska lägga extra energi på. Jag kände mig osäker på en del ord och fick helt enkelt prova på honom. Han var inte på humör men det gick ganska bra förutom vindruvorna men de andra sakerna hade han bra koll på. Det gick iof inte så bra att få ur honom rätt tecken men han gav mig rätt sak när jag sa vad han skulle lägga i lådan.
.
Ikväll har jag och Elisabeth varit i spåret och sprungit två varv. Gick riktigt bra att springa tillsammans, vi kunde prata oxå men det blev ingen rekordtid men det var inte meningen. Skönt nu när det är gjort. Softar i soffan till Idol nu, men har 1 000 saker att fixa inför morgondagen....


1 kommentar:

Unknown sa...

behöver det om jag ska överleva de kyliga vindarna - för dom är INTE att fördöma! Usch och fy!

Hur skönt som helst att vara hemma och ladda batterierna! :)