söndag 20 september 2009

Städar inför storstädning....

Imorgon kommer vår städhjälp och ska storstäda vårt hus! Känns hur skönt som helst för det känns verkligen smutsigt just nu! Man vill ju inte städa för att det ska komma någon att städa direkt men det måste ju vara undanplockat. Jag håller på och röjer där det behövs, skittråkigt men jag vet ju hur fint det kommer vara imorgon när jag kommer hem från jobbet! Jag ska åka och köpa en ny golvmopp, ny badrumsmatta, ny toalettborste, nya dammsugarpåsar om en liten stund. Linnéa, syrrans mans dotter, har sovit här i natt och leker just nu med de två små, ska skjutsa hem henne i samma vända. Tack för all hjälp Linnéa!

På eftermiddag blir det kalas för min svägerska och mina barns ena kusin Alva. Ska lägga in en löptur oxå! Annars är det lugnt! Härligt väder!

Trevlig söndag!

8 kommentarer:

Skolgatan-Mor sa...

FY F--n va fuskit här får man allt ta hand om skiten själv
Plocka iordning lite o köpa nya städgrejor kan vem som helst!!
Men slippa ta hand om skiten (ÅÅHH)
va fuskit!!Lyckost er som har det så bra (nästan lite Anna Anka)Hihi!!
Kram

Suzy71 sa...

Härligt!
Att skaffa städhjälp är sååå himla värdefullt och jag ångrar inte en sekund att jag gjort det. Dels sparar jag min rygg och så får jag så fantastiskt mycket tid över till roligare saker. Kvalitetstid med familjen och en gladare mamma! Kan det bli bättre?!?
Kram på dig

malin sa...

Haha du skulle ha sett mig,
(eller du kanske gjorde de?)
jag såg er när ni skjutsa hem linnea när ni skulle svänga ut där bredvid malmabanan, skulle på match och ni åkte i bilen bakom min tränares, och när vi åkte förbi er började jag vinka, sen kom jag på att de va svarta fönster i bilen så man inte ser igenom utifrån, haha :D

Skolgatan-Mor sa...

Hi hi det lät nästan som om jag var avundsjuk
(och det är jag ju absolut inte)
Bara lite!!
Du är absolut värd städhjälp!!med tre grabbar o dyl.
Jag unnar verkligen dig det eller er rättare sagt.Hoppas det är fint när du kommer hem imorgon nu då!
Kram

Skolgatan sa...

Härligt med städhjälp,det får jag nog skaffa sen när vi får stort hus:-)
Kram

linnea sa...

Det var så lite det var bara kul:)
Kram.

ylvisen sa...

Skolgatan-Mor!

Klart du ska vara avundsjuk, lite iaf! Väldigt bra blev det! Har inte haft tid att svara tidigare!

Kram

Skolgatan-Mor sa...

Jag är liiite avis bara liiite!!
Men jag tycker det är jätteskönt för er,och ser ju att det blev skinande rent måste vara skönt!!!
Avundskramar