onsdag 17 februari 2010

Barnkalaset flyttat!

Tänk att jag nästan kände det på mig, att barnkalaset Felix var bjuden till skulle bli flyttat. Känslan har hela tiden varit att "Felix kommer få gå på det där kalaset" och så blir det förhoppningsvis. Det var ett annat kalas samtidigt så de valde att flytta kalaset. Innan det blev helt bestämt fick jag ett sms från mamman som undrade om Felix kunde den nya tiden, snällt! Det är visserligen på Felix födelsedag men det gör ingenting, vi skjuter ett par timmar på hans släktkalas så han kan få gå hem till sin dagiskompis. Han kommer säkert att tycka det är spännande! Nu hoppas vi på att vi håller oss friska tills dess!

Nu undrar ju jag, som har tre grabbar, vad köper man till en tjej som fyller 4 år! Hjälp mig nu snälla :)

10 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Barbie. Pussel. Pyssel - klipp och klistragrejer. Pärlor till halsband etc. Hello Kitty-prylar. Littlet Pet Shop.

ylvisen sa...

Tack!

Jenny H sa...

Presenter till små flickor brukar vara ganska kul att handla tycker jag! Brorsans dotter fyller 4 i maj och hon älskar böcker, saker till "sitt" kök (typ micro, brödrost, elvisp, mat mm mm), docktillbehör av alla de slag, pyssel som finns att köpa i små paket, ett spel (kanske ballongspelet med alla färger!), prinsess saker om det är en flickig flicka :-), små saker som är lite "pyssliga" typ de gamla hederliga skogsfamiljerna om du vet vilka jag menar..., målargrejer, en egen liten väska (barn verkar älska att plocka i och ur väskor!)

Ja de va några förslag.. Har hon någon favorit figur (brorsan flicka, och Ebba förståss, ÄLSKAR Pippi så allt som har med pippi att göra är ALLTID ett säkert kort!) så är det ganksa lätt att komma på något!

Lycka till! Du hittar säkert något bra!

Skolgatan sa...

Men vad kul!

Ja jag tror det mesta går hem hos en 4-årig tjej,Ebba fick ju lergrejer i present,som hon kan göra mat med det tycker hon är superroligt.

Kram

ylvisen sa...

Herre gud, nu har jag fått för många förslag, har ska jag nu kunna välja något :D

Marika sa...

Hoppas han kommer i väg på kalaset. William var ju bjuden på kalas förra året men blev tyvärr sjuk! I år blev han inte bjuden... det är tråkigt, fast det är väll jag som lider mest! ;-)

Linda sa...

Du har fått många bra tips av övriga, själv har jag ju en dotter som fyller 4 år i april så Hello Kitty går verkligen hem här samt pyssel saker i alla dess former. Finns små dockhus med Hello Kitty bland annat som hon kan sitta med i timmar och leka och bygga ihop.
Lycka till
Kram

Suzy71 sa...

Grodans ABC. Alla "grodanböckerna" är helt fantastiska och i hennes ålder brukar ju bokstäver vara av största intresse. Böcker med värdegrund! Kram

Malin sa...

Va roligt att Felix kan gå på kalaset ändå! De har söta saker på H&M, väskor, diadem mm. Kanske ett nattlinne. Kram Malin

Marica sa...

Barbie, pyssel, glittriga saker och allt som är rosa ;) hi hi.. köper i alla fall jag till mina kompisar som har döttrar, har jag ingen egen dotter så får de ta det ;) Fast nu sist skulle Filip prångt ge en brandbil så då blev det en träbrandbil från åhlens, så fin!