tisdag 23 februari 2010

Efterlysning!

Någon som vet var man kan köpa dessa bilar? Jag har visserligen dom på bilden men saknar den lila, nr 4! Kan tänka mig att de finns i sånna där speciella leksaksaffärer i Stockholm tex.

Felix älskar hårda saker och för att få in lyssnarövningar har vi fått hjälp att namnge bilarna enligt Karlstadmodellen. De heter Tatta, Titta, Tättä och Tuttu. Han gillar bilarna stenhårt. Vi har börjat med två bilar där han nu har lärt sig vilken som är vilken, eller ska man säga vem som är vem? Nu är det dax att introducera ytterligare en bil.

Visst är dom söta? Jag har köpt dom på Barnshopen här i stan, en affär som säljer begagnade barnkläder men det finns även nya grejer som de här bilarna tex. Hon som jobbar där har lovat att kolla upp om hon kan få tag i fler men det ser inte så ljust ut eftersom de köpte upp alla... Hon trodde ev att hon hade nr 4 hemma, hon skulle återkomma. De kostade 25 kr styck. Någon som sett dom i någon affär?

6 kommentarer:

Sara sa...

Hej Svejs!

De finns i Bella Vistas barnhörna (undrar iofs om den finns kvar) Annars så har Moa & Max dom...

Kram kram

ylvisen sa...

Se där, tack så mycket! Förstod att någon skulle veta!

kram

ylvisen sa...

Bilarna finns inte längre kvar på Moa och Max så jag behöver mera hjälp var dom kan finnas!!!!!!!

Ingen som vet??

Sara sa...

Det var ju typiskt, mamma har köpt precis såna bilar till Sälen. Ska kolla med henne var hon köpt dom..

Kram kram

ylvisen sa...

Ok, du kanske kan försöka sno nr 4 den lila om du får tillfälle :D

kram

Familjen Lindström sa...

Hej!
Jag skulle kolla med Kalikå eller Krabat i Stockholm, de har överdrivet mycket fina träleksaker... ser ut att var något som de skulle kunna sälja. De har även nätbutiker (tror jag - de hade det förut) men där är sortimentet inte alls lika stort. Båda butikerna finns iaf på söder i Stockholm, ring och fråga! :)
Lycka till!