fredag 26 februari 2010

Date med politiker :)

Vi är en hög med ds-mammor som träffas ibland på diverse olika aktiviteter. Oftast med våra barn men även ensamma. Det finns mycket att prata om, diskutera kring eller tipsa om. Jag tycker vi har stor nytta av varandra, betyder så mycket med folk i samma situation.

Fick en kommentar i bloggen häromdagen av en politiker (Hanna) som sitter i förskolenämnden och kommunfullmäktige som gärna ville ta del av våra åsikter och funderingar. Hon ville gärna träffa oss och lyssna på vad vi har för önskemål för våra barn och lyssna på oss i allmänhet hur det fungerar med ett funktionshindrat barn. Hon har själv erfarenhet av funktionshinder i henns bror. Det var oxå det, när hon såg vad som hände kring honom, som fick henne att bli politiker, hon ville göra något för honom och andra i hans situation. Det är bra!

Nästa onsdag har vi en liten träff igen, vi hade så himla trevligt i onsdags :). Vi ska träffas hos en i vår lilla grupp och prata skit och kanske tillverka lite material. Självklart är Hanna ditbjuden, ska bli himla trevligt! Hennes huvudfrågor är bl a förskolefrågor. Kalas!

Väkommen på onsdag Hanna!

4 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Åh, onsdagar är ingen bra dag för mig. Jag vill också vara med :(

Egen tid...
Att vara sig själv med andra trevliga folk...
Suck

Linda sa...

Hanna är jätteduktig! Stöttad mig i fårgor gällande mina barn och deras förskola. Hälsa henne så gott.
kram kram

Hanna Paavola Önnebro sa...

Det ska bli riktigt riktigt roligt och mycket intressant! :)

Carina - den gråa pippin sa...

Nu funderar jag på om jag inte skulle kunna smyga mig in i onsdagsträffen. Det är ju sportlov nästa vecka och skulle kanske kunna roffa åt mig en ledig onsdag. Om inte magsjukan fortsätter här förstås. Det är jag och Ebba kvar......

Återkommer om jag kan få träffa er. Om jag får för er vill säga ;)