torsdag 4 februari 2010

Kikärtsbiffar i libabröd

Denna vecka från Linas matkasse har varit så där... Tråkigt för nya testare. Det har varit veckor som varit mycket bättre! Gårdagens rätt var kikärtsbiffar med grönsaker och turkisk yoghurt som man skulle äta med libabröd. Låter spännande och det såg gott ut, se bild. Men konsistensen på biffarna blir ju väldigt skum, torra och tråkiga. För att få yoghurten mera "kebabsåsaktig" hade jag i vitlök, citronmajonäs, örtsalt och mjölk för att få den lösare. Vi använde bara en av paprikorna eftersom de var stora som hus, den andra spar vi till något annat! Micke åt en biff och jag två, jag har 9 kvar, eller 3 för jag slängde resten.... Jesper fick köttbullar i sitt bröd.

Min vän Elisabet som oxå har Linas hade ÖPNNAT sitt bröd, vilket jag inte ens visste att det gick att göra eftersom de var så himla tunna. Det är dock ett tips och det blir lättare att få till biffar och sås och grönsaker...., det var ett väldigt hållbart bröd. Dessutom var Jack väldigt hängig igår efter svinsprutan så han var jätteklängig så jag fick kasta i mig maten när tillfälle gavs..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker det ser jätte gott ut!
Kan man få smaka på Måndag?
/Linda

ylvisen sa...

Ha ha, tyvärr är resterna kastade :) men du kan få receptet, he he...