lördag 6 februari 2010

Fy jag är helt slut... MERA VIN!!!

Eftersom vårt besök från Hjo inte kunde komma i helgen pga sjukdom fick vi ett ryck och tapetserade om i köket! Det blev fint, nu fattas bara ett nytt köksbord! Har hittat ett svart ovalt bord med 8 stolar som kan bli häftigt, vi är ju alltid så många så det kan bli bra. Tapeten är mycket ljusare än vad som syns på bilden.

Nu är barnen i källaren och tittar på Pippi på bioduken och jag pustar ut i köket, Micke har väl somnat bland vedklabbarna i garaget.... Vår middag var den värsta på länge. Jag förstår inte hur jag tänkte när jag trodde att jag skulle få njuta av ett glas rött till maten...
.
Vi hade gjort kronärtskockssoppan och kalkonbröstfilésalladen från Linas matkasse. Gjorde soppan med creme fraiche istället för mellan mjölk (eller jag blandade) och sen åt vi vitlöksbaguette till och eftersom jag även hade fetaost hemma hade jag i den i salladen. Micke och Jesper gillade inte soppan men jack åt lite och jag tyckte den var god, eller helt ok! Det hade dock räckt att bara äta kalkonsalladen.


MEN sen då.... Felix vickade ur mitt vinglas i smörpaketet, Micke brände sig på ugnsformen och Jack hade myror i häcken och ska göra allt själv samtidigt som han står på stolen och sen är han klar, springer där ifrån och säger tack för maten för att sedan komma tillbaka 2 min senare och tror han ska få mer... Äh i med alla tre ungarna i badet så vi kunde äta i lugn och ro iaf 3 min tills Jack bet Jesper i ryggen och Felix hällde vatten över huvudet på Jesper från andra hållet... Han har inte lätt lät när smågrabbarna gaddar ihop sig.
.
Nu hoppas vi på att de somnar fint så vi kan titta på melodifestivalen i lugn och ro...

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Oj vad fint,vilken tur att vi inte kom:-)

Verkar ha vart en livad middag,här la vi barnen innan vi åt kvällsmat idag,bakpotatis med massa tillbehör,mums!

Martin kan inte v.8,han och Jonny ska jobba i vårt hus då,dom ska köra hela v.8-helgen och hela vecka 9+helg:-( sen åker vi ju helgen efter.
Men jag får väl hälsa på er själv,jag måste ju köpa vagnen,Micke kan ju komma hit och jobba;-)

Vi får höras,kram!

Marica sa...

Fint det blev!!!
Vi ska oxå tapetsera om i vårt kök, men blir om några veckor så att vi vet att jag orkar med lite stök :) Kram