tisdag 9 februari 2010

Felixtid faster

Igår var det Felix fasters tur att ha Felix-tid. Vi har ju planerat in vårt nätverk hela våren med egentid med Felix. Vi hade det även i höstas, då gick det så där, ibland bra, ibland sämre och ibland inte alls... Nu verkar det som att han har fått kläm på att det ibland är någon annan som hämtar honom på dagis och hittar på nåt skoj + att han nu HÖR vad man säger vilket innebär att man kan förbereda honom på vad som ska hända.

Igår var det alltså faster Lindas tur. Hon hämtade honom här hemma eftersom hon jobbar lite senare än vad Felix är på dagis. De skulle åka till biblioteket på Skiljebo och läsa böcker. Felix har nog aldrig varit på ett bibliotek så varken jag eller Linda hade nå stora förväntningar. Han stod iaf påklädd och klar med sin väska när hon kom för att hämta honom, han blev arg men de kom iaf iväg.

Jack och jag gick ner i källaren och röjde, hann massor! Jag läste en bok för honom, han gillar det men tyvärr händer det nästan aldrig att jag läser böcker för honom....

Sen kom min syster och drack kaffe å sen kom Felix och Linda hem. Det hade gått bra på bibblan, de hade iaf titta på några framsidor på några böcker :) En bra början, det kan bara bli bättre! Meningen var att jag förra veckan skulle ha gjort en bok om biblioteket med bilder för att förbereda honom men förra veckan slutade i VAB så det bidde ingen bok...

På´t igen ba! Ett bra förslag att åka till biblioteket!

1 kommentar:

Marica sa...

Jaa biblioteket är verkligen bra och det förespråkar jag! Bara att få titta och känna och bläddra i alla böcker och att man kan få låna hem några!! Det är kanon! Vi lånar ofta böcker och läser en bok för varje barn varje kväll, det har jag prioriterat sedan de var pyttesmå :)
Kramiz!