onsdag 3 februari 2010

Ett handikappat barn mer eller mindre...

Nu har Felix gjort två rymningsförsök från dagis på tre dagar. Personalen har, hängandes över staketet, fått tag i honom i sista stund. Snövallarna är så höga att det på vissa ställen endast är ca 25-30 cm till kanten. Inga problem för Felix att ta sig över. Jag tvivlar inte på att personalen inte har koll men jag tänker på om det händer något som "stör ordningen" och Felix får för sig att sticka, då går det snabbt!
.
Därför knallade jag in till enhetschefen idag och sa åt henne att kalla dit någon snubbe att skotta lite :). Hon blir så glad när hon ser mig, ha ha... Hon visste inte vad de skulle säga eftersom att det är likadant över allt. Ja men alla förskolor har inte ett barn som Felix menade jag. Men då menade hon att det fanns snö vid HELA staketet runt HELA förskolan. Ja men då får de väl skotta runt HELA då, sa jag. Men det är ju bara på några ställen där det är så högt som på bilden och det är ju bra där som det behövs. Jag har full förståelse för att "snöskottarna" har fullt upp men en sån sak vid en förskola borde prioriteras. Man ser ju rätt ofta barn som leker själv vid staketet och personalen kan inte se allt, det är helt omöjligt.


För ett par år sedan var det ett annat barn som rymde och då togs det på stort allvar och det var väldigt allvarligt. Det blev möte och samtal visserligen för att föräldrarna ville det men ändå. Hon var medveten om att Felix hade rymt och borde kanske då ha sett till att snön försvann. Vad händer om han eller något annat barn sticker när ingen ser, tänk er rubrikerna!
.
Jag är inte orolig för att lämna Felix på dagis men det skulle kännas bättre om snövallarna försvann! Jag får väl gå dit själv med min spade! :)

9 kommentarer:

Marika sa...

Att man ska behöva påpeka en sådan sak... William rymmde också från dagis en gång och efter mycket om och men så sattes det upp en extra grind... men då var man en jobbig förälder!

stina sa...

Men jädrar va snöhögen är hög

Marica sa...

Så mycket snö är det i Skövde men inte riktigt så mycket här i Hjo men det jag ville skriva var att det är bra att du tar tag i saker och står på dig! Hoppas att de lyssnar på dej nu!!!

malin sa...

Gud vilka snöhögar!!

Svarar på din kommentar här:
Jag har fotbollsträning klockan 4 tror jag det var, men om det är busborgen som gäller så kan jag hoppa över den. Men om ni inte får besök från hjo så kanske jag kan komma upp till er ändå en stund ifall du behöver hjälp med barnpassning :)
kram

Familjen Lindström sa...

Hej!

Halkade in här via Marica och Jessicas bloggar :)
Jag är också trebarnsmamma och minstingen har Hirschsprungs sjukdom (vanligt bland barn med ds).

Lycka till med snöhögen ;) har inte ens reflekterat över det på vårat dagis. Måste nog kolla hur det ser ut runt hela staketet i morgon, kan ju gå riktigt illa om barnen smiter över!

/Malin

Sofia sa...

Självklart ska det skottas, vägra lämna om högen är kvar! Ring vlt!!! Jag skulle bli galen. Chefens ansvar så hon borde inte våga annat!!!!

Skolgatan sa...

Men gud vilka högar! Så får det ju inte vara på nått dagis,bra att du sa till,kan tänka mig att hon blir glad när hon ser dig:-)

ylvisen sa...

Ja visst är det konstigt att det har fått vara så en längre tid, ska bli intressant att se om det blir någon ändring. Jag vill ju inte att personalen ska där och skotta, de har annat att göra, det är inte deras uppgift...

Tack för kommentarer!

Anonym sa...

Det är fler som kommer på tanken
http://gd.se/nyheter/gavle/1.1780175