onsdag 10 februari 2010

Felix är bjuden på kalas...

men kan inte gå för att vi är bortresta... Det är ju som det är men det är så synd. Jag blev riktigt glad för inbjudan och uppriktigt ledsen för att han kan gå. Ni med diagnosbarn vet vad jag menar, kalasinbjudningar växer kanske inte alltid på träd. Förhoppningsvis kommer det fler inbjudningar men det här var liksom den första...

Jag ringde mamman och berättade att Felix inte kunde komma, jag berättade oxå hur glad jag var att han var bjuden. Han var den enda killen som var bjuden och tjejen som fyller år ville absolut att Felix skulle komma :)

Felix fyller snart 4 år och ska nog få ha ett litet kalas för sina minsta dagiskompisar. Man "måste" inte ha ett kalas när de fyller 4 år, de är ju ganska små och jag vet inte om Felix förstår att det är just ett kalas för honom egentligen men ändå.... Eftersom många andra tror att barn som Felix inte kan gå på kalas vill jag gärna visa han oxå gillar att leka och äta glass :)

Så nu går jag hoppas på att det är fler som inte kan det datumet kalaset är så att de måste flytta på det :)

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vad synd att han inte kunde gå på kalas!

Men Jesper har väl redan ett nytt ds? Lucas hade ju ett från stenåldern,typ 10 år gammalt:-)

Nu ska jag vila bort snoret...

Kram

Marica sa...

Va synd att han inte kan gå!
Nä sant att fyraåringar inte behöver ha kalas men det är ju kul ;) Gabriel har haft både tre och fyraårskalas och ska ha cykelkalas när han fyller fem (bestämt sen flera månader tillbaka.. ha ha).. Men Filip då våran minsting han fyllde ju tre i dec men inget kalas.. han kommer lite i kläm med sånt där... men så länge jag som förälder är medveten som det och tänker på det gottgör jag säkert honom på något annat sätt.. he he :)
Kram o hoppas att de byter datum så att Felix får gå på sitt första riktiga kalas, tänk vad han skulle trivas!!! Kram