torsdag 4 februari 2010

Snövallen mot staketet ännu högre....

Efter nattens snöande är snövallen jag skrev om igår ännu högre. Skottargubbarna har kört med traktor på dagisgården och sandat varennda mm av den ytan där ungarna leker. Vore bättre om de bara skottade, tog bort istappar och röjde bort flyktvägarna vid staketet. För mig är det helt obegripligt att man sandar så smycket inne på dagisgården men ja ja....

Ska bli kul att som om snöhögarna finns kvar på måndag eller kanske snare kul om rätt antal barn finns kvar om någon vecka.... :)

Jag är hemma och VAB:ar med Jesper och Jack som hade varit hostiga igår på skola och dagis, det ser ganska ljust ut dock! Passade på att åka till Tillberga imorse så Felix och Jack fick andra dosen med svinvaccin.

Håller på att städa lite här och där. Snart dax att fixa lite käk. Det blir Wallenbergare från igår.

3 kommentarer:

Malin sa...

Helt otroligt vilken knäpp prioritering! Så tråkigt att behöva påpeka sånt själv, man känner sig så negativ när man kommer med klagomål tycker jag. Fortsätt kämpa! Kram Malin med Thea

Carina - den gråa pippin sa...

Jag tror att det måste hända något innan de får fart i a-selet.

Veckans nyhetsbild till VLT kanske? Jag kan komplettera med vårt dagis. Där har vi lika dant. De har till och med använt den lilla 2-mannaparkeringen som avlastningsplats för snöhögarna.
Bra jobbat kommunen!

Marica sa...

Ja fortsätt kämpa!!!
Och krya på grabbarna :) Trevlig helg! Du fick aldrig med din mc jacka hem förra gången va?? Jag får skicka med den med Jessica nästa de gång de åker upp till er!! Trevlig helg!