söndag 27 november 2011

Ingen ordning alls...nästan....

Det första ljuset i "adventsljustaken" är tänd och julstjärnor och liknande är framplockade, tomtarna får vänta ett tag till. För övrigt är inget i sin ordning... Matintaget åt skogen, allt som ska ordnas inför imorgon har jag inte ens tänkt på förrens nu, usch måndag igen.




Dagen började medn superstor frukostbuffé, fasen va gott det är med frukost alltså. Det var hur mycket folk som helst så det var inte så värst mysigt men det gick bra ändå, vi hade ju inga barn med oss. Sen ner till Drottninggatan där vi handlade lite julklppar och tog en fläskig fika med citronpaj med grädde. Lite överblivet godis på tåget, lite överblivet godis hemma. Ett gäng pepparkakor och nu har vi ätit pizza oxå (kolla va bilden ser äcklig ut....). Jag älskar mat och allt som är gott men nu ska det minsann bli skön med måndag.

Farfar och hans sambo har haft hand om barnen i helgen. De har åkt till Busborgen, bakat pepparkakor och gjort en massa annat skoj. Jack har tjatat hål i huvudet på mig för att få äta sin pepparkaka som han bakat och jag har sagt nej nej nej, den ska hänga där och vara fin. Sen kom jag på mig själv, va fasen ska den hänga där för och vara fin? Klart han ska få äta!! Så han har ätit på den, men orkade inte hela :)


Mysigt att komma hem till barnen igen, de har haft det toppen med farfar och hans sambo och vi har haft det toppen i Stockholm!


Jag hittade en fotbollskorts-kalender till Jesper och kunde inte låta bli att köpa den fast den var typ 1 m i diameter och helt otymplig att bära och förvara på tåget :) Han blev förstås superglad!


Jag lyckades inte så förra veckans löpning men det får så vara, jag är inte den som ballar ur pga vädret men idag i denna storm stannar jag inne, man kan ju få ett träd i skallen! Imorgon, imorgon.... Kanske!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt, du är inte den som ballar ur inte...;)!!!
/Sofia

ylvisen sa...

Nä, det finns det andra som gör! :)