måndag 1 december 2008

Dax att framhålla förskolan

Nu har jag gett ut min bloggadress till Felix förskola. Det innebär att ifall de tittar så måste jag skriva bra saker, vilken tur att jag bara har bra saker att skriva!

Felix stormtrivs på Blåsippan med alla barn, han vill alltid gå dit! Personalen gör ett jättbra jobb och är alltid glada och trevliga. Vårt nätverk har tillsammans med personalen gått en studiecirkel i Karlstadmodellen och fått en massa nya tecken och bra idéer. Vi har en Idagbok/kontaktbok som går mellan hemmet och förskolan som fungerar bra, men det kan bli bättre. Om de fick köpa in en liten fotoskrivare att ha på avdelningen för enkelhetens skull och vi kom igång bättre med ordramar så skulle det bli ännu bättre. Jag träffade enhetschefen igår och vi pratade om att köpa in en sån till avdelningen och hon skulle kolla upp det i januari. Om de inte får köpa en köper jag en själv till avdelningen som blir Felix egen och som sedan följer med honom till nästa avdelning, men som chefen sa: Det ska jag/du inte behöva! Lät ju bra....

Nu ska jag åka till min pappa och skriva ut en massa rim och ramsor. Jag tjatade mig till frukost så det ska bli gott! Felix älskar att leka samling och jag tycker det är kul med rim och ramsor så det kan nog bli kul. Hittade en bra sida som jag gärna delar med mig av: http://www.sagokistan.se/rim%20och%20ramsor.htm.

1 kommentar:

Linns mamma sa...

Vilken superbra sida. Den ska jag genast tipsa L:s dagisavd om. Där använder dom mycket rim/ramsor. Har ett helt kompendium som jag kopierat från dagis med ramsor.
Ha det gott!

Kramar