lördag 27 december 2008

Jag är trött på att äta!

Dagen började med en hyffsad frukost men med alldeles för mycket ost. Det blev några hemmagjorda Mozartkulor så där i förbifarten. Mina föräldrar kom ut för att hjälpa till med tapetseringen i källaren och medans vi grejade i köket hittade jag lite Ahlgrens bilar i en skål som jag glömt bort.

Till lunch åt vi krämig grön ärtsoppa gjord på riktig grädde, vi hade färskt bröd med bregott och ost till. Inget kaffe efter maten men ett par Mozarkulor gled ner. Sen iväg till min kusin på en släktträff, skulle ha gått dit med Sofia som oxå skulle till Tillberga men vi sket i det. Vad gör det för nytta med en fjuttig promenad på 40 min när kaloriintaget är på tok för mycket, vi hade ju fått rulla fram typ. Fika hos min kusin, bulle, pepparkaka, chokladrulltårta och rullar gjorda i ett speciellt järn, smakar som strut på sommaren. En skål med kolor stod på en bänk, gott! Provade ABBA singstar, kul! Sen blev det kräftstjärtssoppa och baguetter, återigen med ost! Julmust så klart! Min pappa och Micke hade åkt hem tidigare för att fortsätta med tapetseringen så de blev utan mat hos min kusin, jag åkte och hämtade en dubbel calzone till dom, smakade en bit, drack fanta till! Ett par Mozartkulor oxå! Å nu sitter jag och äter choklad, hittade en Geisha-ask i skåpet, varför spara den till nyår, då ska vi ju äta så mycket annat!

Blä för Ylvisen!

Å imorgon ska vi till svärfar och fika, tvivlar på att de bjuder på frukt!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej! Theas mamma Malin här, vi har pratats på FL =) Kul att följa din blogg och Felixsötnosen. Thea kan du kika på här: juliak.se/blog.
Kram Malin
ps Mmm va gott det låter, mat är underbart!

Skolgatan sa...

Men gumman,det ä ju snart nytt år och då får man ge nyårs-löfte,typ gå promenader,äta mindre,inget godis mm ;-)