lördag 13 december 2008

Lördagsrapport

Kl: 11.19
Väder: Massor med snö och någon minusgrad, mulet
Har gjort: Varit och vibbat med Elisabeth, städat Jespers rum, bäddat vår säng, damsugit, skottat snö, torkat snor...
Gör: Städar köket, men har en paus nu
Ska göra: Sätta mormor i jobb, skicka ner morfar i källaren, laga mat, försöka hålla mig hemma
Jesper: Väntar på mormor och morfar och att få spela dator en stund
Felix: Sover, han har haft feber i två dagar
Jack: Sitter och sover i bildbarnstolen, han är oxå snorig och det läget blev bäst
Min man: Jobbar i källaren
Humör: Ganska bra även fast jag är förkyld
Lyssnar på: Nyhetsmorgon och Mickes bankande i källaren, Jespers tjat om att jag ska skynda mig

Ja så ser läget ut för idag. Mormor ska baka pepparkakor med Jesper (har tvingat henne att hjälpa Jesper att göra pepparkakshjärtan till kusinerna på julafton. Ikväll ska vi bara vara hemma, skönt!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då.. inte kul med förkylningar!!
En *Kryapåer* kram
till alla sjuklingarna!!

Tack! Trevlig helt på er med!

Kram!

ylvisen sa...

Tackar så mycket! :o)