måndag 1 december 2008

Hur mycket bus får det plats i Felix?

Lyckas få ut alla ungar i bilen i riktigt bra tid idag, känner mig lite stolt! Tänk va bra det var att jag förberedde allt igår.

Släpper av Jesper i närheten av skolan jag brukar och åker och parkerar. Gör misstaget att släppa ut Felix först innan jag fixat vagnen till Jack, han springer iväg mot skolan, lyssnar inte på mig när jag ropar. Parkerar Jack, jobbarlådan och kassen i ett hörn på parkeringen, förbipasserande tittar på den ensamma vagnen med ett barn i. Springer ifatt Felix som kommit en bra bit, han vänder sig om och ser att jag kommer, skrattar nöjd, tecknar skola och ropar på sitt vis på Jesper. Bär honom tillbaka till vagnen och går mot grinden. Pappan före oss låter grinden vara öppen, skönt tänker jag, NEJ skriker Felix, han försöker stänga grinden för mig när jag kommer med vagnen. Jag trycker mig igenom med vagnen och stänger, får springa in i skogsdungen för att hämta en sprattlande Felix. Vi går mot Blåsippan, Felix försvinner upp på rampen till köket, dörren står öppen. Jag hämtar ut honom och vi går vidare. Titta ett fönster med massa barn innanför, blir stående där och skrattar. Kommer till nästa grind som vi efter lite öppnande och stängande tar oss igenom. Jag lyfter in Jack, jobbarlådan, klädkassen och går ut för att hämta Felix som kör vagnen fram och tillbaka på gården. In i hallen och av med kläderna, Felix springer mot dörren och viker in i det sista av åt höger och in till nästa avdelning men fångas upp av Malin (hans ena resurs) och jag kan hämta honom och bära honom in på rätt ställe.

Jack är redan inne och leker och undersöker. Felix får syn på Anette (hans andra resurs), tänker ge henne en kram men ändrar sig! Efter lite hit och dit, fram och tillbaka, upp och ner är han till slut inne i kuddrummet och tänder och släcker lampan, det är roligt! Felix älskar sitt dagis, barn och fröknar! Härligt! Lite bus kan jag ta!

7 kommentarer:

Moster Marie sa...

Tjena syrran, när jag läser om ditt lämnande av barn kom jag just på varför jag inte ska ha fler....

ylvisen sa...

Ha ha jag förstår.....

Ulla sa...

Det låter som att det får plats ganska mycket bus i den killen. Jag känner igen mycket i din berättelse, eftersom jag har en riktig bustjej själv. Lite har hon lugnat sig, men mycket finns kvar.

Skolgatan sa...

Ha,ha hans tecken passar ju honom perfekt:-),vilken fin bild,han ser verkligen busig ut där:-)

Mormor/Morfar sa...

Massor!

Anonym sa...

Du är duktig Ylva!!!

malin sa...

shit va söt bild!:D