fredag 5 december 2008

Äta julbord eller kräkas?

Det blev inget bad idag eftersom Felix kräktes fyra gånger igår kväll. Natten var iaf lugn och vällingen som han fick imorse kl sju har inte heller kommit upp. Nu får vi vänta och se om det är någon annan i familjen som blivit smittad. Jesper var inte så hungrig imorse men jag tror att det var för många chokladkalendrar samt julkalendern på tv:n som spökade. Jesper åker med grannarna till skolan på fredagarna och det är så himla skönt att slippa dra ut alla barn, speciellt vid sånna här tillfällen! Tack Annika och tack "tjejerna" som hjälper mig stup i kvarten med barnen! Guld värt med sånna grannar!

Förhoppningsvis kan vi gå äta det inplanerade julbordet på lördag hos Petterssons med min syster och hennes man. http://www.petterssonsmatservice.com/. Det är en familj ute på landet som har restaurang i en byggnad på gården, helmysigt och jag har hört att deras julbord ska vara riktigt bra! Mina föräldrar ska vara här med våra och syrrans barn, fem stycken så de får nog full upp! Gott ska det bli iaf! Eller så ligger jag hemma och kräks!
Min dyra fina köksmatta, värd varenda krona. Tror vi gav 1300 för den men den är kanon! Ja också två av barnen, Jack bredvid och Felix under!

7 kommentarer:

E Hayman sa...

Jag håller tummarna för att det inte blir något mera kräkande i er familj så du får åka till Petterssons och svulla istället :-)

ylvisen sa...

Ja det vore ju dumt om man skulle fall ur och byxorna börjar hänga och så.............................................................................................

E Hayman sa...

Exakt *skratt* men det är väl ingen risk för dig och mig som tycker om mat.

Unknown sa...

Hej,

Har efter många försök lyckats komma in och lägga en kommentar här på din blogg.

Kul att ha hittat hit och det är kul att få följa lite på avstånd vad som händer hemma hos familjen Boman :-)

Hoppas att julbordet i morgon blir av, Petterssons har suverän mat.

//Sophie

E Hayman sa...

Hej hopp igen.
Mailadressen till petterssons kommer jag inte fram till jag tror att det saknas en bokstav, ja det är jag fröken regelrätt som skriver här nu ;-)

Skolgatan sa...

Hej! Jag vet inte hur bra Ebba hör men han sa att hon hör jättebra? Tanten skrev 20 på typ alla ljud,säger det dig nått?

Hoppas ni klarar er från magsjuka,det är ju massor som har det. Gott med julmat:-)

Kram

ylvisen sa...

Ja men det är bra, rätt ska vara rätt! Jag hade glömt e:et i service, nu fungerar det!

Hörs om morgondagen!