måndag 29 december 2008

Har du någon gripgreppare?

Läste på Aftonbladets sida om nya ord som svenskarna börjat använda under 2008. Min största kille Jesper har ett bidrag till den listan. Han har kommit på gripgreppare, å vad betyder då det? Jo antingen är det det som en grävmaskin har längst fram och lyfter upp saker med eller så är det en sån klo som finns på tex marknader eller nöjesfält som man liksom styr för att få ett mjukisdjur eller nått annat skit. Gripgreppare, jag tycker det är ett klockrent ord!


Min tandlösa kille som dessutom har tre tänder till som är lösa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4087810.ab

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Brieost-paj,det har jag sett ju,aldrig ätit,är det gott? Jag tänkte väl toast-skagen,lätt fast jag gillar inte skaldjur så inte gott:-)
KRAM

ylvisen sa...

Nä jag har inte provat pajen, blir väl en överraskning om jag orkar gör den! Jag gillar toast skagen men det har vi haft så många gånger så det kändes tråkigt å förra året hade vi kräftstjärtssoppa så jag tänkte ge mig på nått annat nu! Men vad...??