måndag 15 december 2008

Streptokocker

Nyss hemkommen från distriktsmottagningen i Tillberga. Jag och alla tre barn har har halsfluss. Tråkigt. Ringde Micke och han hade oxå lite ont så han skulle ringa sin läkare. Känns mindre kul att åka till apoteket med tre barn. Micke jobbar i Enköping just nu och kan inte hjälpa mig och jag vill ha medicinen NU så vi blir friska, inte vänta till ikväll. Det bästa med att vi får det nu är väl iaf att vi hinner bli friska till helgen då vi ska åka till stugan och fira jul med farfar, Görel och kusinerna Alva och Thea. Förhoppningsvis är vi oxå friska till jul. Förra hösten hade vi 16 streptokockinfektioner inom vår familj på ett par månader, hoppas vi klarar oss denna gång!

7 kommentarer:

Moster Marie sa...

Halsfluss är inte kul, få se om vi deltar i detta pencillin ätande, svar kommer på em. Såg förresten Rödluvan o vargen på svtb, de tecknade, den var lite läskig.

ylvisen sa...

Ja vi hörs på em! Jasså var vargen så läskig! Eller var det tecknena? ha ha..

KRAMEN till damen

Anonym sa...

Usch, stackars er!
Vi har oxå ont i halsen allihopa. Max har fått medicin. Men jag hoppas att vi inte har halsfluss.

Kikar tillbaka, vilken fin sida ni har. Söta ungar!!! Nu kan vi ju kika in hos varann =)

Krya på er
/ Anna

Linda sa...

Nej, men stackars er. Hoppas ni kryar på er snabbt. Inte roligt med dessa sjukdomstider.
Kram kram

stina sa...

Å fy va jobbigt inte så lätt att ta hand om alla sjuka barn när man är sjuk själv..Krya på er

ylvisen sa...

Tack så mycket! Nu har jag hämtat medicin till allihopa! BLÄ

E Hayman sa...

Hur går det att få i medicinen i barnen??
Tänker åka imorgon till Tillberga och kolla mig och ungarna. Tycker jag har mer och mer ont i halsen. Krya på Er.
KRAM