måndag 22 december 2008

Drömjulen - Mix Megapol! Jag vann!!

Ha ha, jag har varit med i radion! Jag hade blivit nominerad av min mamma på Mix Megapols hemsida. Hon tyckte jag var värd en extra julklapp ;o) Det var kul att bara vara med även om jag hade kunnat vinna något som var lite mer passande! Jag vann en lammullströja som säkert är jättefin även om jag inte gillar ull! En dyr fin golfklubba som man säkert kan sälja eftersom jag inte spelar golf. Vann även vuxen- och barnspel från Tic tac och sånt går ju alltid åt! Jag hade ju inget från början så det var ju jättekul! Men det är svårt att låta bli att tänka att: Tänk om jag vunnit en HDTV eller nått annat sånt där dyrt men självklart är jag supertacksam! Nervös var jag som en gris, tur att min pappa var här så jag kunde gå undan och prata. Det var ett ganska långt samtal och jag fick berätta lite om varför man tecknar och att det inte är teckenspråk man använder utan stödtecken. Madeleine Kihlman, som ringde, sa att grabbarna var så fina och hon tipsade om min blogg och sa adressen hit två gånger, ha ha, kul! Pär var med i bakgrunden och pratade och tyckte att jag kunde börja spela golf, men det var ju det där med tiden oxå....! Nä golf blir det inte!

Någon som hörde kanske? :o)


Så här glad blev Felix när han hörde att han var en anledning till att jag vunnit!

8 kommentarer:

E Hayman sa...

Nämen!!!!! Grattis till vinst i radion.

Kram

Skolgatan sa...

Vad kul!!
Synd att jag missade det,då skulle jag blivit paff om jag hört dig:-)
Kanske går höra i efterhand?

KRAM

ylvisen sa...

Vet inte om det går att lyssna på i efterhand, tror inte det. men det var kul, he he...

Barbro H sa...

Grattis till att varit med i radio och vunnit. Det är du väl värd och du är en förebild för mammor som får barn med DS.
Jag blev nämnd med namn förra söndagen i Vinterstudion på TV1. Lite kul att höra ens namn läsas upp i tv.

GOD JUL önskar Barbro och Per i Varberg (E Haymans mamma och pappa)

ylvisen sa...

Tack Barbro och God Jul till er! Vad hade du gjort för spännande som fick ditt namn uppläst?

KRAM Ylva

sorenolsson sa...

Härligt!
Grattis! det var du värd!

Och ha en toppenjul!

ylvisen sa...

Tackar tackar! :oD

God jul alla!

Barbro H sa...

Inget spännande bara mailat en fråga till Vinterstudion. Vi hade totalt glömt namnet på en duktig utförsåkare som inte är med i världscupen i år.
God Jul igen och ha det så trevligt ikväll