torsdag 8 januari 2009

Lyckliga människor bloggar aldrig

Ja så står det i dagens VLT (västmanlands läns tidning). Det står "Lyckliga människor bloggar aldrig. Det gör mest de som vill få ut sin ångest och ilska". Så idag tänkte jag få ur mig lite ilska! Jag är nog en sån som tycker mycket är jobbigt och irriterande. Idag har jag huvudvärk och sockerabstinens, jättejobbigt! Felix är så snorig och hängig och jag tycker så synd om honom. Jack river ur allt ur alla skåp hela tiden (ok, lite överdrivet), men han är riktigt dryg! Jag har massor med kort som ska in i album, jättejobbigt att de bara ligger där och ropar! Tvättstugan är överfull, jag hatar det! Vi försov oss imorse, IGEN, och jag fick stressa på Jesper även om det gick bra. Han sa att han hade ont i halsen och han lät lite tjock faktiskt, har han halsfluss igen så blir jag tokig! Han fick lite Alvedon iaf och sen ringde jag skolan och bad de hålla ett öga på honom, vi hann ju knappt prata imorse eftersom vi försov oss.

Jag skulle ha åkt och träna idag med Elisabeht men det blev ju inget med det heller. Nu tittar vi på Mora träsk för tredje gången nu på morgonen, måste hitta på något med barnen, vi ska nog gå ner i källaren och leka, snart! Jag känner mig trött, har ont i axlarna, skulle behöva en helrenovering, ser ut som skit, är blek, fet och tjurig!

Ja idag är det inte mycket som är bra, tur att jag kan blogga iaf så jag får ur mig lite ångest och ilska för nu känner jag mig lite lyckligare!

10 kommentarer:

stina sa...

sjutton ja e nog med olycklig då(hehe)ja håller på å tvättar å grämer mej för allt som måste göras och hur man ska hinna å jag går ändå hemma hela dagarna..Hoppas inte att de e halsfluss igen
ta hand om er

ylvisen sa...

Tack så mycket! Ja den där tvätten är ett helvet!

Skolgatan sa...

Skönt att du har en blogg!;-)

Hoppas det inte är halsfluss nu då.

KRAM

stina sa...

jahaja varje år är det power plus en massa andra träffar bara säga till om du och kidsen vill ta en tur nu i år ja även gubben hehe

sorenolsson sa...

Jaha..så är det olycklig jag är, alltså?

Hmm..den som skrev det var kanske missnöjd med sitt eget bloggande?

Må så bra - och se nu till att inte blogga så mycket...
:o)

Marica sa...

hååå skrev ett inlägg som försvann! typiskt! men allså.. hmm vad skrev jag om förut nu då,, jo att jag tycker att det är bra att blogga så att man kan få spy ur sig lite galla och irritiation(hmm det ordet finns nog inte ens),, lycklig kan man ju va en annan dag ;-)
och så ville jag komma fram till att jag tycker att det är skönt att man kan erkänna att man känner som du en dag, det är mänskligt!!
idag har jaga bara legat under täcket och pluggat, läst och skrivet lite.. nu måste jag pallra mej upp och hämta mina små!!
hoppas att ni har en bra em!
kram på dej

Anonym sa...

Hur kunde jag missförstå allt så?

Carina - den gråa pippin sa...

Ja, det är f-n vad jag är olycklig då. Eller kanske inte lika mycket som du eftersom jag bara har bloggat sen den 1 januari. Så lite lycklig är jag väl då.

Jag ska hälsa från Åse och tacka för besöket.....
Hon försökte gå in här själv och tacka, men hon är en sådan där lycklig människa som inte bloggar och inte har något logg-in. Så jag min bittra jävel skickar en hälsning till dig.

Kram på dig
din gråtråkiga vän med en Felix (tur att det betyder lycklig.... )

puffeltufflan sa...

Haha... ja det finns människor till allting på VLT =)

Må gott!

Kram!

ylvisen sa...

Ja vi är ena olyckliga stackare... Håller med om att det är skönt att skriva av sig ibland!