tisdag 27 januari 2009

Öppna fsk - vill börja använda tecken!

Igår var jag och barnen till öpnna fsk här i vårt lilla samhälle. Det händer inte så ofta att jag går dit, jag tycker det är så nördigt :o)" Mitt barn äter så mycket och mitt barn skiter så ofta osv. I alla fall så har det börjat en ny kantor här i församlingen där vi bor som ville starta upp sångstunder. Barnen tycker att det är kul att vara där så jag fick väl ofra mig och jag var lite nyfiken på sångstunden för att se om det var något för Felix.

Döm av min förvåning när det var riktigt bra! Den nya kantorn var bra, hon spelade gitarr och sjöng i lagom tempo. Jag tecknar ju med Felix och då även igår. Efter samlingen så kom hon fram till mig och började prata. Det visade sig att hon var jätteintresserad av tecken och ville lära sig mer för att kunna använda det på sångsamling i fortsättningen. En annan mamma som har döva föräldrar började oxå att prata om hur bra och viktigt det var med tecken. Några andra mammor stod oxå å lyssnade. Det är ju alltid kul att andra lyssnar, många tror ju att man bara behöver teckna med dom som inte hör men tecken är ju bra till alla barn. Jag lovade iaf att jag skulle leta fram lite teckensånger som hon skulle få!

Högsta betyg!

3 kommentarer:

stina sa...

Alltid skoj när flera engagerar sej,jag gick i en skola som hade en del klasser för döva och vi fick då lära oss en del tyvärr så utövade man ju inte de så man kommer bara ihåg en liten del
ha de
kram stina

Skolgatan sa...

Men vad kul!

Carina - den gråa pippin sa...

Åh vad kul att de vill använda tecken! Jag har ju en sångbok som har utgått ur sortimentet som jag kan kopiera olagligt...... om de vill.
Jag blir ju alldeles lyrisk när jag hör att andra är intresserade av tecken..
Men det visste du inte va?!