måndag 5 januari 2009

Semester- och shoppinglängtan

Ikväll vet jag inte vad jag ska skriva om riktigt, eller jag har massor med idéer egentligen men jag har ingen energi, ingen lust, ingen ork, vi får se vart detta inlägg slutar!

Jag vill ha semester, så mycket vet jag. Jag vill åka bort och ligga och slöa, läsa, bada, äta, sova, dricka vin, prata med vuxna människor. Slippa torka skit, städa, laga mat, tvätta, städa, plocka, klä på, klä av, betala räkningar, mata och allt annat som har vardagen till. Jag är ju föräldraledig å det är skönt men det innebär ju mycket jobb oxå. Jag vill inte på något vis beklaga mig över att jag har barn men just nu är min ork slut...

Imorgon fyller iaf Jack 1 år så jag och Jesper har bakat en Norrlandskaka, resten har jag köpt. Jag brukar alltid göra tårtorna själv men i år orkade jag inte och tiden fanns inte heller, tråkigt, jag tycker sånt är kul!

Ska bli skönt när den vanliga vardagen är tillbaka, även om det har varit skönt att vi alla har varit hemma tillsammans (även om Micke har jobbat mycket henma). Återvända i vanliga matvanor så man kommer i byxorna igen, bli lite piggare men ny kost, mycket motion så dås- och såsigheten försvinner. Nu är jag i djupt inne i sockergrottan och långt nere på botten av fetträsket, så långt ner och vägen upp känns asbrant! Usch! Rätt fett är ju bra, men kanske inte i kombination med socker....

Jag längtar till den 21 februari för då ska jag förhoppningsvis kunna ha mina byxor som jag hade innan jag blev gravid med Jack! Om inte så lovar jag att lägga ut en nakenbild här, ha ha, det trodde ni va? Iaf så ska jag och Sofia gå på stan då, herre gud, när gick man på stan senast i flera timmar? Vi ska shoppa massor och då ska sockersug, julfläsk och gravidsnusk vara borta! ;o) Micke och Tony ska ha barnen och sen på em ska dom se på fotboll och då tar vi barnen. Sen slutar kvällen i en enorm taco-orgie! Jag längtar dit!

3 kommentarer:

Marica sa...

21 febr... hmm här är det lång framförhållning,, sånt gillar jag :-)
nu har min jacob somnat, så jag ska läsa lite i en bok jag börja i igår... natti å kram

Skolgatan sa...

Men gumman hoppas inte du klarar gå ner jag vill se nakenkort jue!! HA,HA!

Vi måste ses snart,jag saknar ju er..

KRAM

ylvisen sa...

Ha ha, ja man måste ju planera in så långt fram att jag hinner komma i byxorna! :o)

Ja Jessica, nu var det länge sedan! Vi saknar er med!

KRAM