fredag 16 januari 2009

Man slutar aldrig att förvånas!

När jag väntade Jack fick jag höra av en vän att en annan tjej undrade hur vi vågade skaffa barn igen. Typ "tänk om vi skulle få ytterligare ett barn med Downs syndrom!". Chansen att vi skulle få det är egentligen större när vi redan har ett barn med ds, fråga mig inte varför. Ändå är chansen väldigt liten, dock stiger chansen med mammans ålder som alla vet. Jag väljer att kalla det chans i stället för risk eftersom jag anser att jag fått chansen till saker/upplevelser som inte många andra får. Risk klingar negativt i mina öron och Felix är allt annat är negativt! Grejen är den iaf att den mamman var äldre än mig när hon fick sin son än vad jag var när jag fick Jack. Min undran blir då: Hur vågade HON?

4 kommentarer:

Skolgatan sa...

Ja gud,det finns folk till allt...

Carina - den gråa pippin sa...

Jag har också fått en sådan kommentar - faktum är att du vet vem det är.... är det samma mån tro?
Det var bara ett litet snabbt samtal om ds som hon sedan kommenterade:
- Också vågade ni skaffa en tredje!
Det var ingen fråga utan ett "utrop" från hennes sida.
Ja, vad ska man säga. Sådana här saker fastnar liksom i huvudet. Inte för att man går och tänker på det och blir ledsen. Sådana här kommentarer sätter sig bara kvar i huvudet och poppar lätt fram när det kommer på tal.

Linda sa...

Ja, tänk att människor är så trångsynta och okunniga. Tycker att det är superbra att du skriver om detta!

Kram

E Hayman sa...

Ja just det, hur vågade hon!!!!!