lördag 30 maj 2009

31 maj - Mors dag

Om inte min mamma fanns hade inte jag funnits.
Om inte min mamma fanns hade mina barn inte haft någon mormor.
Om inte min mamma fanns hade min pappa inte henne som sin fru.

Om inte min mamma fanns, vem hade då lagat min barns trasiga kläder?
Om inte min mamma fanns, vem hade då lagt upp mina byxor?
Om inte min mamma fanns, vem hade då manglat mina dukar och ärvda linnehandukar?
Om inte min mamma fanns, vem hade då bakat strösselkakor till alla våra kalas?

Om inte jag fanns hade min barn inte haft sin mamma.

Idag kära mammor är det vår dag!

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Er helg ser ju oxå härlig ut!

Ja visst är det tur vi har våra underbara mammor och att våra barn har sina snygga morsor;-)!

KRAM!

linnea sa...

grattis på morsdag Ylva,du är värd det för en riktig bra mamma är du:)
Ja,bilden är jätte snygg,och felix är en jätte sööt kusin:)
Kram