tisdag 26 maj 2009

Utmaning Micke J

Idag har jag sprungit hem från jobbet, cyklen fick sova kvar. Det var riktigt jobbigt och jag var och är helt slut! Eller som min man sa: Skyll dig själv! Det tog 38 min, sträckan är 6,7 km. Det gick inte fort men jag stannade iaf inte någon gång. Sträckan avslutas med två långa sega uppförsbackar. Så Micke, om jag sprang hem från mitt jobb, kan väl du springa hem från ditt? Antar du utmaningen?

Förresten Micke så skulle jag få 100 kr av dig om jag la ut en bild på dig på min blogg så nu gör jag det. Skulle jag ha valt en annan? :)

9 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Men härre gu' Ylva! Du änt klok på en fläck!
Asfalt = trasiga knän. Tänk på att det inte bara är fingrarna du använder på arbetet, du använder ju faktiskt benen att gasa med också!

Usch vad jobbigt det lät, men ok du är väl duktig då..... men lite korkad...

Kramen

Moster Marie sa...

Måste du vara värst, försökte mig på löpning i spåret idag, tog mig runt 2 varv men det gick mycket sakta.

ylvisen sa...

Ja lite knäpp är jag nog men det ligger väl i släkten!

He he, kram på er!

Marika sa...

Puh...! Va jobbigt det lät.

Barbro H sa...

Jag har också börjat springa och tänker nu bara på när jag kan springa nästa gång. Jag är nog också lite knäpp!!? Funderat på att springa hem från jobbet men vad tar man med sig hem på ryggen? Verkar lite jobbigt.
Jag tror inte Micke antar utmaningen. Det är väl ganska långt från hans jobb?

ylvisen sa...

Barbro: Ja det är för långt från hans jobb, det var det som var lite roligt att han inte kan bräcka mig där, ha ha!

Å sen om man läser mig blogg varje dag och aldrig skriver kommentarer så blir man uthängd på nätet, ha ha!

Hoppas allt är bra med er!

ylvisen sa...

Glömde ju skriva att du är duktig som börjat springa!! Känns mer som träning än promenader.

Barbro H sa...

Allt är bra med oss. Vi åker till Chicago på lördag. Kanske kan bli nån liten joggingrunda där.
Hoppas ni snart får hjälp så Felix slipper alla sina infektioner och de andra i fam. också naturligtvis. Det du berättar är väl ganska typiskt vad gäller remisser och tider.

ylvisen sa...

Åh va härligt, ha det så bra!

Jo jag vet, det är väl typiskt ang remiss osv.

Kram ylva