tisdag 12 maj 2009

Medicin till hela familjen

Micke tog Felix och åkte in till stan för att äntligen träffa en läkare. Min pappa, som inte mådde så bra, tog sig ut hit för att vakta Jack. När han kommer ner på stan fanns inte den tiden som jag bokade igår? Jag vet att jag bokade en tid igår, sköterskan ville inte ge oss tiden eftersom det var en jourtid och skulle användas till den som behövde bättre men till slut gick hon med på det ändå. Micke fick åka hem igen, de tog en snabb-odling som visade posistivt för streptokocker så klart och ett recept på Kåvepenin. Han visste dock inte då vad de skrev ut men talade om att Kåvepenin inte fungerar utan att vi istället ville ha Amimox. Kåvepenin är det man brukar skriva ut, svarade sjuksköterskan, jo tack vi vet..... Micke blev aningen upprörd över hela situationen men tror iaf att de skulle skicka en remiss vidare till öron-näsa-halskliniken!

Jag beklagade mig på lunchen inför mina arbetskamrater, varav två läkare. De tyckte hela situationen var bedrövlig och skrev ut Cefadroxil till hela familjen, tack snälla! Nu är det alltså dax för två dagliga övergrepp på Felix igen, känns hemskt! På torsdag har jag en telefontid med vår familjeläkare, stackarn vad han ska få höra....

Inga kommentarer: