onsdag 27 maj 2009

Remiss till öron-näsa-hals

Idag kom beviset på att Felix har fått en remiss till ÖNH-kliniken, äntligen en kallelse! Å snabbt gick det bara rätt personer fick tummen ur... I slutet av juni ska vi träffa doktorn för att se om en reducering av halsmandlarna kan vara aktuell. Men som vanligt med den där kliniken så blev jag irriterad. Det är något med den där kliniken och mig, vi går inte ihop! Det har strulat med tider och dålig information och kommunikation personalen emellan. Vi har fått undersökningstider mitt i Felix sov-tid fast man sagt till att det inte passar och när man väl kommit dit ändå för att man ska vara glad för att man fått en tid och Felix inte är på humör och man inte har kunnat göra något säger de att det inte var en bra tid för honom att komma?? Vi har varit dit och åkt hem igen flera gånger utan något åtgärdat p g a alla möjliga orsaker.

Jag har flera gånger varit in på ÖNH-kliniken (jag jobbar bredvid) och pratat med dom ang Felix vaxproppar där dessutom hans ena rör har fastnat och syns i mynningen, vi skulle få en tid i maj. När då i maj undrar jag nu... Jag kan ge mig attan på att den tiden vi nu skulle fått är struken eftersom vi nu har en annan tid i slutet på juni. Jag hade ju hellre sett att "remisstiden" hade flyttats fram till den tiden jag väntat på länge. Vi skulle då ha träffat hans "riktiga" läkare och "remisstiden" är bokad till en underläkare, som säkert är jätteduktig, jag har bara lite dålig erfarenhet av att träffa så många olika doktorer. Fortsättning lär följa, ska in och prata med dom imorgon...

1 kommentar:

Pillan sa...

Vad skönt att ni fått en tid nu. Tråkigt bara att det strulat sig tidigare. Som tur är så har jag bara positiva erfarenheter från ÖNH efter Alvins op då han tagit bort hela mandlarna och polyperna.
Hoppas allt funkar fr o m för eran del!