måndag 4 maj 2009

Felix får flytta ensam....

Till hösten ska Felix byta avdelning. Han går nu på en 1-3 års avdelning och till hösten blir den 3-5 års avdelning. Hans resurs M kommer följa honom vilket är jätteroligt, känns bra! Tyvärr kommer han att börja på en avdelning ensam, alla de andra barnen börjar på en annan avdelning. Anledningen till just det är att Felix ska börja på en avdelning där de redan idag använder sig av tecken, vilket är jättebra!

Hade situationen gällt Jesper eller Jack hade jag inte brytt mig lika mycket. Jag vet att de byter kompisar hela tiden och bara för att de flyttar tillsammans betyder inte det att de leker på den nya avdelningen utan hittar nya kompisar osv. Men just med Felix hade det varit extra kul om han och de två andra killarna hade fått följas åt, de var ju bara tre stycken. De andra pojkarnas mammor hade önskat att de och Felix hade fått följas åt men enhetschefen kunde inte ta hänsyn till det.... Det kommer finnas andra 06:or som kommer från en annan avdelning så det kommer att finnas jämngamla barn oxå men ändå, det känns lite i hjärtat!

Det kommer att ordna sig, Felix är en social kille och kommer garanterat vara med och busa och leka. Enhetschefen menar dock att han har ju sina gamla kompisar som flyttade förra året på den nya avdelningen men dom är ju 4 år nu och Felix är som en 2-åring så om de kommer leka vet jag inte riktigt. Felix kommer säkert att trivas, spännande med ny avdelning och stora barn, han kommer antagligen att utvecklas fint och tjejerna kommer bråka om vem som ska ta hand om honom. MEN, kan inte riktigt släppa att han ska splittras från de två andra grabbarna, sina två små kompisar. Jag orkar dock inte bråka om det, det får blir som det blir och det kommer bli bra!

5 kommentarer:

Carina - den gråa pippin sa...

Förstår dig!

Å andra sidan minns han ju sina äldre kompisar som redan är där. Jag får för mig att åldern inte spelar så stor roll när det gäller dagis. Som du säger är ju din Felix så social så han bjuder väl in sig själv! Han är ju hyggligt snabb också, så de lär ju inte kuta iväg utan att han hänger med.

Men jag vet. Alla förändringar känns läbbiga i början. För oss vuxna. Tills vi får se att det funkar.

Jag ska inte alls sitta här. Jag var ju trött ju. Sen undrar man varför man är så j-vla trött på jobbet. hörs via mejlen. Kram

Marika sa...

William ska också byta avdelning. Jag oroar mig för allt möjligt som att de andra barnen är större, att det blir så stort avstånd mellanrum mellan dem osv...
som tur är har han sin fröken med sig!

Linda sa...

Jag förstår dig, men det kommer att bli bra. Det är vad vi intalar oss här hemma också. Det är tur att barnen fortfarande är så pass små att de lätt hittar nya kompisar. Sedan är det ju jättebra att hans resurs får följa med honom samt att de använder tecken på den nya avdelningen.
Kram kram

Sara sa...

åh, ja kan tänka mig att det känns lite jobbigt nu.. MEN som du säger så kommer det att gå jättebra. Är värre för oss vuxna än för de små..

KRAMIS

Suzy71 sa...

Hej där! Undrar vilken fredag vi kommer att ses? Längesedan! Kul att följa dig här hur som helst!
Skönt att Felix får med sig sin resurs och att de arbetar med tecken på hans nya avdelning. Tråkigt bara att han inte får med sig sina killkompisar. Förskollärare som jag är så har jag erfarenhet av att det oftast är föräldrarna som oroar sig mest när barnen ska byta avdelning, personal och kompisar. Barnen är för det mesta fantastiska på att "gilla läget". Tror även det om Felix, även om det känns tufft. Förstår känslan!
Kram Sussie