söndag 24 maj 2009

Upp- och nergympa

Idag har vi varit på vårteminens sista Upp- och nergympa. Idag var det fyra barn som var med plus vår Jack. Mormor fick följa med idag oxå och hjälpa mig med barnen. Micke var hemma med Jesper som skulle iväg på 7-års kalas. Upp- och nergympan är till för barn med funktionshinder, det ingår tecken och övningarna och musiken är oftast samma varje gång så barnen ska känna igen sig och komma ihåg bättre mellan gångerna vad man ska göra vid respektive station. Felix har varit med på Upp- och nergympan i två år.
Denna övning har inte Felix klarat tidigare så det var ju kul att han kom på att han faktiskt orkade hänga och dingla länge och flera gånger.


6 kommentarer:

malin sa...

Va söt han är :)
Och duktig, det där kommer han bli proffs på nån gång!

Anonym sa...

Det är knappt så att jag orkar det där och jag har inte låg muskeltonus, bara förslappad

... är det samma sak? ;-)

ylvisen sa...

Ha ha, nä......!! Vad jag vet så är varken felix eller elvira så värst förslappade, he he...

Din tok!

Skolgatan sa...

Men vilken stark kille,måste jag visa Ebba imorgon,hon kommer dreggla:-)

Pillan sa...

Jag tror att det kan vara Jespers jacka som är kvar hos oss. Tänkte ta med den till skolan i morse, men det glömdes av! Har ni glömt en vit t-shirt oxå tro?

Jenny sa...

Nu har vi tittat 10 ggr minst på Felix :)
lilla A säger-titta titta oooiiaa.... titta titta
:) vi börjar nog på gympan i höst!