måndag 11 maj 2009

Felix har streptokocker - tur jag bloggar!

Ja det är sant, tror jag iaf. Han fick sista penicillinomgången i torsdags och nu är det dax igen, precis samma symtom som "vanligt". Tungandad, tjock i halsen, och grönt bakteriellt snor. Det mest tydliga tecknet är dock utseendet han har när han vaknar. Han får som kocklor i näsan av torkat snor, flak på läpparna och beläggning på tungan som går att skrapa bort, skitäckligt med andra ord (ursäkta detaljer)! Tungan åker ut och han blir nästan drägglig. Tycker så synd om honom.

Har ringt vårdcentralen och fått en tid imorgon kl 11. Hoppas på en remiss för reducering av mandlarna. Har även en telefontid till vår egentliga familjeläkare på torsdag morgon ifall hon vi ska träffa imorgon inte gör som jag vill :) Tydligen så fattas det en streptokockeromgång i journalen men eftersom jag bloggat om varenda gång Felix haft streptokockerna så har jag "bevis" på när Felix/vi har ätit penicillin. Jag ska skriva när alla tillfällen till Micke eftersom det är han som har nöjet att åka ner på stan och Citypraktiken imorgon eftersom jag jobbar.
Ett av misstagen som blivit under vår "streptokockerperiod" är att vi träffat många olika doktorer och varit på olika vårdcentraler (Citypraktiken, Tillberga vårdcentral och jourcentralen på Oxbacken) och på det visat har ingen läkare haft en bra överblick utan bara skrivit ut Kåvepenin. Tacka vet jag Amimox, ska aldrig mer tillåta Kåvepenin till mina barn när de har streptokocker!

Mer Amimox till folket!! :)

5 kommentarer:

Marika sa...

Stackars Felix! :(

stina sa...

Stackarn.Dom har inte föreslagit att ta bort halsmandlarna?Det ska min yngsta dotter få göra den 17/6 och hon har inte alls haft så många som Felix därimot så är henne förstorade så de är jobbigt med andningen
krya på er
kram stina

Linda sa...

Men stackars lilla Felix :(
Hoppas de gör något åt detta nu och vilken tur att du har bloggat om alla omgångar så att ni vet exakt hur många gånger det handlar om!

Kram

Carina - den gråa pippin sa...

Usch vad jag lider med er! Jag minns tiden förr, då Wilma var under 3 år. Hade inte en hel månadslön förrän hon hade fyllt 3 år. Krya på er

Kerstin B sa...

Men vännen då! Jag lider med både dig och Felix, ja hela familjen. Håller med Stina har ni ställt frågan om att ta bort mandlarna?

Styrkekramar till dig mamma och krya på dig till Felix

Kram
Kerstin